Youmag.gr
Προκλήσεις της Σύγχρονης Εκπαίδευσης Προκλήσεις της Σύγχρονης Εκπαίδευσης
Είναι σημαντικό να αναγνωριστεί από όλους, επαγγελματίες της εκπαίδευσης και μη, ότι η εκπαίδευση αποτελεί έναν τρόπο τινά ζωντανό οργανισμό. Με άλλα λόγια, η... Προκλήσεις της Σύγχρονης Εκπαίδευσης

Είναι σημαντικό να αναγνωριστεί από όλους, επαγγελματίες της εκπαίδευσης και μη, ότι η εκπαίδευση αποτελεί έναν τρόπο τινά ζωντανό οργανισμό. Με άλλα λόγια, η εκπαίδευση διαρκώς μεταβάλλεται. Επομένως, είναι απολύτως φυσιολογικό για τις μεθόδους της εκπαίδευσης να μην παραμένουν ίδιοι και απαράλλαχτοι με το πέρασμα των ετών.

Για το λόγο αυτό, είναι ζωτικής σημασίας η αναγνώριση των διαφορετικών συνθηκών της σύγχρονης εκπαίδευσης. Αυτός είναι και ο μόνος τρόπος, με τον οποίο θα μπορέσει ο καθένας να αντιληφθεί την αναγκαιότητα του επαναπροσδιορισμού των αναγκών σε αυτό τον ευαίσθητο τομέα.
Τι είναι λοιπόν αυτό που διακρίνει την σύγχρονη εκπαίδευση;

Προκλήσεις στην Σύγχρονη Εκπαίδευση

Πρώτα απ’ όλα, κανείς δεν αρνείται την τεράστια συνεισφορά της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει πως η σύγχρονη εκπαίδευση πρέπει να βασιστεί στις αρχές της τεχνολογίας. Ο εξοπλισμός που διαθέτουμε στα χέρια μας, μαζί με τον τεράστιο πλούτο του διαδικτύου, έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές αφομοιώνουν τη γνώση. Ως εκ τούτου, θα πρέπει και οι καθηγητές να ανταποκριθούν σε αυτό το κάλεσμα.

Για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η τεχνολογική ακμή στην εκπαίδευση, είναι απαραίτητο να εξοπλιστεί κάθε σχολική μονάδα με τα απαιτούμενα τεχνολογικά συστήματα που θα επιτρέψουν την σύγχρονη μάθηση. Όχι μόνο τα κομπιούτερ και η ασφαλής σύνδεση στο διαδίκτυο με γρήγορες ταχύτητες, αλλά και διάφορα άλλα τεχνολογικά επιτεύγματα θα πρέπει να γίνουν γνωστά στην μαθητική κοινότητα. Ως παραδείγματα μπορούν να αναφερθούν η ηλεκτρονική βιβλιοθήκη ή η ηλεκτρονική εφημερίδα του σχολείου.

Ένα ακόμη στοιχείο που πρέπει να αντιμετωπιστεί στην σύγχρονη εκπαίδευση είναι η επαφή των μαθητών με πολλά περισσότερα ερεθίσματα και η αφομοίωση μεγαλύτερου πλούτου γνώσης. Κάτι τέτοιο έχει ως αποτέλεσμα τον χαρακτηρισμό της παραδοσιακής μορφής διδασκαλίας ως παρωχημένη και μη ενδιαφέρουσα. Για να μπορέσει ο καθηγητής να αντιπαρέλθει αυτές τις δυσκολίες, θα πρέπει και τα μαθητικά εγχειρίδια να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες της εκπαίδευσης. Με αυτό τον τρόπο, οι μαθητές θα κινητοποιούνται ώστε να παρακολουθήσουν το μάθημα και η όλη διαδικασία θα κυλά ομαλά και ευχάριστα.

Κρατική Μέριμνα ή Ιδιωτική Πρωτοβουλία;

Εδώ τίθεται ένα ακόμη μεγάλο δίλημμα. Οι πολίτες επαφίενται στο κράτος, ώστε να προσφέρει το βέλτιστο επίπεδο εκπαίδευσης στα παιδιά τους. Ωστόσο, πολύ συχνά αναφέρονται και στηλιτεύονται τα κενά στη δημόσια εκπαίδευση. Ως μέσο αντιμετώπισης των δυσκολιών, είναι πολύ σύνηθες να λαμβάνονται ιδιωτικές πρωτοβουλίες. Είτε οι γονείς στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά ιδρύματα για να λάβουν ποιοτική εκπαίδευση, είτε συγκεντρώνονται ιδιωτικοί πόροι για την αντιμετώπιση των κενών στους δημόσιους φορείς.

Φυσικά, σε μία ιδεατή κοινωνία δεν θα υπήρχε καμία ανάγκη για κάλυψη τέτοιων κενών. Στην κοινωνία που ζούμε, ωστόσο, κάθε βοήθεια κρίνεται πολύτιμη και απαραίτητη. Αν και το κράτος εν μέρει φροντίζει ώστε να παρέχεται εκπαίδευση σε κάθε παιδί ανεξαιρέτως, αυτό δε σημαίνει ότι τα πάντα κυλούν αρμονικά.

Οι ιδιώτες ανέκαθεν φρόντιζαν για το κοινωνικό καλό και ο τομέας της εκπαίδευσης δεν αποτελεί εξαίρεση. Γι’ αυτό και υπάρχουν τόσες πολλές ευεργεσίες, ως δείγματα ιδιωτικής πρωτοβουλίας προς την κοινωνική ευημερία. Τέτοιες πρωτοβουλίες πάντοτε θα πρέπει να επικροτούνται, καθώς καλύπτουν οποιοδήποτε κενό και κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση…