Youmag.gr
Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ κανονικού και συνθετικού λιπαντικού και τι σημαίνουν οι αριθμοί στην ετικέτα ενός λαδιού αυτοκινήτου; Θα αναφερθούμε στη συνέχεια στις...

Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ κανονικού και συνθετικού λιπαντικού και τι σημαίνουν οι αριθμοί στην ετικέτα ενός λαδιού αυτοκινήτου; Θα αναφερθούμε στη συνέχεια στις ιδιότητες στα λιπαντικά αυτοκινήτου και στο τι θα πρέπει να προσέξετε για να διατηρήσετε τον κινητήρα σας σε άριστη κατάσταση.

Τα δοχεία με τα λιπαντικά αυτοκινήτου που βλέπετε στα βενζινάδικα φέρουν διάφορους αριθμούς όπως 10-40, SAE 30 ή 20W-50. Αυτοί περιγράφουν τις ιδιότητες του συγκεκριμένου λιπαντικού και μία από αυτές είναι το ιξώδες του. Όσο μεγαλύτερο είναι το ιξώδες, τόσο πιο «παχύ» είναι το λάδι και τόσο αργότερα ρέει. Χαμηλότερος αριθμός σημαίνει πιο λεπτόρρευστο λάδι.

Κάποια λιπαντικά αυτοκινήτου έχουν δυο τέτοιους αριθμούς στην ετικέτα τους. Αυτό σημαίνει ότι έχουν διαφορετική συμπεριφορά ανάλογα με τη θερμοκρασία. Ο αριστερός αριθμός αναφέρεται στη συμπεριφορά του λιπαντικού σε υψηλές θερμοκρασίες και ο δεξιός σε χαμηλές.

Το insurancemarket.gr είναι η μεγαλύτερη και πιο αποτελεσματική πλατφόρμα σύγκρισης ασφαλειών από την Νο1 εταιρεία online διαμεσολάβησης στην Ελλάδα

Lubricant Car

Τα λιπαντικά αυτοκινήτου κατηγοριοποιούνται σε συμβατικά και συνθετικά. Το πρώτο συνθετικό λιπαντικό αυτοκινήτου εισήχθη στην αγορά στις αρχές της δεκαετίας του ’70 από την εταιρεία Amsoil. Αν και γενικά θεωρείται ότι τα συνθετικά λιπαντικά έχουν καλύτερη συμπεριφορά και αυξημένη αντοχή στη χρήση, όπως επίσης και ότι δεν αφήνουν καθόλου κατάλοιπα, δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι είναι πολύ ακριβότερα.

Συνθετικά λάδια

Επειδή τα συνθετικά λάδια έχουν πολύ καλύτερη ροή και διεισδύουν περισσότερο μεταξύ των διαφόρων μερών του κινητήρα, αν τα χρησιμοποιήσετε για πρώτη φορά μπορεί να ανακαλύψετε διαρροές που δεν φαίνονταν με τα συμβατικά λιπαντικά.

Με την πάροδο του χρόνου, όσο παλιώνει ένας κινητήρας, αυξάνονται οι τζόγοι ανάμεσα στα διάφορα κινούμενα μέρη του, κάτι που δεν επιτρέπει στο λάδι να φτάσει στα πιο δυσπρόσιτα σημεία. Πολλοί μηχανικοί συνιστούν στους οδηγούς παλιών οχημάτων να χρησιμοποιούν λάδι με περισσότερο ιξώδες από αυτό που συνιστά ο κατασκευαστής. Αν το αυτοκίνητό σας έχει διανύσει περισσότερα από 120.000 χιλιόμετρα, είναι φρόνιμο να συμβουλευτείτε τον υπεύθυνο του συνεργείου σας ή κάποιον ειδικό που εμπιστεύεστε, και να τον ρωτήσετε αν πρέπει να αλλάξετε το λάδι που συνήθως χρησιμοποιείτε.