Youmag.gr
Είναι ίσως η παλαιότερη στρατηγική των επιχειρήσεων, καθώς κι αυτή με την πιο μεγάλη επιτυχία. Εαν μια εταιρεία μειώσει τις τιμές της όσο μπορεί, υποθέτοντας...

Είναι ίσως η παλαιότερη στρατηγική των επιχειρήσεων, καθώς κι αυτή με την πιο μεγάλη επιτυχία. Εαν μια εταιρεία μειώσει τις τιμές της όσο μπορεί, υποθέτοντας μια πρότυπη βάση υπολογισμού της ποιότητας, τότε περισσότεροι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία της εταιρείας. Λειτουργεί για όλους τους τύπους των εταιρειών και λειτουργεί το ίδιο άψογα και στα αεροπορικά εισητήρια! Σίγουρα υπάρχει και το ειδικό πελατολόγιο όπου δεν ενδιαφέρεται και τόσο για τις τιμές, αλλά γι’αυτούς υπάρχουν οι premium αεροπορικές εταιρείες όπως etihad, Emirates, κ.ο.κ.

Η Ryanair εξυπηρετεί 29 ευρωπαϊκά αεροδρόμια(καθώς και το Μαρόκο και τα Κανάρια Νησιά) σε τιμές τόσο χαμηλές ώστε να σε κάνει να αναρωτιέσε αν η εταιρεία κερδίζει! Καθώς οι τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια μειώνονται, οι κρατήσεις αυξάνονται με ραγδαίο ρυθμό – η Ryanair μετέφερε πέρσυ περισσότερους επιβάτες από οποιαδήποτε άλλη αεροπορική εταιρεία στον πλανήτη!

Όπως κάθε άλλη αναπτυσσόμενη επιχείρηση, μια επιτυχημένη αεροπορική εταιρεία αναπτύσσεται οργανικά και σιγά σιγά. Η Ryanair ξεκίνησε με μια διαδρομή Λονδίνο – Ιρλανδία(η χώρα της ίδρυσής της). Σήμερα εξυπηρετεί δεκάδες πόλεις σε όλη την Ευρώπη με τα φθηνότερα αεροπορικά εισητήρια να σε κάνουν να ψάχνεις εαν είναι τυπογραφικά λάθη! Για παράδειγμα μπορείτε να πετάξετε από το Λονδίνο στο Εδιμβούργο με μόλις 19.90€! Εαν την ίδια απόσταση (περίπου 335 μίλια) την κάνατε στην Αμερική, τα χαμηλότερα ναύλα θα ήταν το Ν.Υόρκη – Πίτσμπουργ, στα 299€ – τεράστια διαφορά!

Aegean Airlines – Ο μεγαλύτερος ελληνικός αερομεταφορέας σας ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο με μοναδικές προσφορές!

Πως είναι όμως δυνατόν και καταφέρνει τέτοιες τιμές η Ryanair; 

Πως μπορεί μια αεροπορική εταιρεία να πουλάει σε τιμές που φαίνεται να μην καλύπτει ούτε τα καύσιμα που χρειάζονται; Πόσο μάλλον τους μισθούς, τις αποσβέσεις των αεροσκαφών, τις επισκευές,κ.ο.κ.; Η Ryanair πέρσι έκανε τζίρο 6δις(!) με 81.7εκ επιβάτες και κέρδος 654εκατομμύρια δολλάρια! Αυτό είναι ένα κέρδος της τάξης των 8$ / επιβάτη και σύμφωνα με τις δηλώσεις του CEO της Ryanair, αυτή δεν ήταν μια καλή χρονιά για τα πρότυπά τους! Η Ryanair αύξησε 9% τα κέρδη της ενώ μειώθηκε 3% ο τζίρος της σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά! Που αποδίδει η Ryanair αυτά τα νούμερα και αυτές τις αλλαγές; Στις τιμές των καυσίμων που πλέον είναι αρκετά χαμηλές – τα προηγούμενα χρόνια έτρωγαν εως και το 25% των κερδών της εταιρείας!

Σχεδόν 30 χρόνια στην ιστορία της αεροπορίας, η ανάπτυξη της Ryanair είναι αξιοσημείωτη. Η αεροπορική εταιρεία δραστηριοποιείται σε 170 πόλεις σε όλη την Ευρώπη – από τις πιο δημοφιλείς όπως Παρίσι και Γερμανία μέχρι την Μάλτα, την Ελλάδα και την Κύπρο.

Όπως με κάθε επιτυχημένη – αεροπορική και μή – εταιρεία, κερδίζει χρήματα απ’όλες τις εξτρά υπηρεσίες που προσφέρει. Μπορεί τα φθηνότερα αεροπορικά εισητήρια με Ryanair να κοστίζουν π.χ. 29€ για ένα ταξίδι εως το Παρίσι, όμως εαν θέλετε συγκεκριμένη θέση(π.χ. παράθυρο) θα πρέπει να πληρώσετε άλλα 8€. Εαν δεν έχετε εκτυπώσει το boarding pass και έρθετε στο αεροδρόμιο χωρίς αυτό, θα χρεωθείτε επιπλέον άλλα 50€. Ενώ εαν θέλετε μια βαλίτσα μεγαλύτερη απ’αυτή που δικαιούστε θα πρέπει να καταβάλετε το αντίστοιχο τέλος(40-60€). Έτσι μπορείτε άνετα να ξεφύγετε από την λογική του φθηνού εισιτηρίου.

Ο CEO της Ryanair παραδέχεται ότι έχει κλέψει μερικές ιδέες από την χαμηλού κόστους εταιρεία της Αμερικής, την Southwest Airlines όπως π.χ. ότι το να έχεις ένα συγκεκριμένο μοντέλο στα αεροπλάνα(boing 737 για την Ryanair) εξοικονομεί χρήματα στην επισκευή, συντήρηση, στα ανταλλακτικά, στον χώρο αποθήκευσης, στους τεχνικούς που θα πρέπει να έχεις, κ.ο.κ. Έτσι λιγότερα έξοδα – περισσότερα έσοδα.

Η Ryanair εκμεταλλεύεται κάθε τι που της ανήκει και έρχεται σε επαφή με εκατομμύρια κόσμου κάθε ημέρα: Κάθε επιφάνεια των αεροπλάνων της είναι καλυμμένα με διαφημίσεις! Έτσι αποκτά ακόμα ένα βασικό έσοδα και διαφημίζει τους διαφημιζόμενους σε εκατομμύρια επιβάτες κάθε ημέρα!

Η εταιρεία δεν εφαρμόζει κανέναν παραδοσιακό τρόπο αντιμετώπισης των πραγμάτων – για κάθε τι έχει και κάτι διαφορετικό, κάτι καινοτόμο να παρουσιάσει. Έτσι από το να χρεώνει τους καφέδες και τα νερά κατά τη διάρκεια της πτήσεις, πλέον προσφέρει λαχνούς και ξυστό! Με αυτές τις τακτικές έχει αυξήσει από 22% σε 25% τα έσοδα από βοηθητικές υπηρεσίες.