Youmag.gr
Το Ελληνικό Ναυτικό κατά τον πόλεμο Το Ελληνικό Ναυτικό κατά τον πόλεμο
Το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό είναι η ναυτική δύναμη της Ελλάδας και μέρος των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Έχει τις ρίζες του στις ναυτικές δυνάμεις διαφόρων... Το Ελληνικό Ναυτικό κατά τον πόλεμο

Το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό είναι η ναυτική δύναμη της Ελλάδας και μέρος των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Έχει τις ρίζες του στις ναυτικές δυνάμεις διαφόρων νησιών του Αιγαίου Πελάγους, που πολέμησαν κατά την Ελληνική Επανάσταση. Μέχρι το 1973, ήταν γνωστό ως Βασιλικό Ναυτικό
Μετά το τέλος των Βαλκανικών πολέμων το 1913 ακολούθησε μια κλιμάκωση της έντασης ανάμεσα στην Ελλάδα και την Οθωμανική Αυτοκρατορία λόγω του μέχρι τότε ασαφούς καθεστώτος των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου.

Και οι δύο κυβερνήσεις ξεκίνησαν μια κούρσα εξοπλισμών. Η Ελλάδα, έχοντας ήδη από το 1909 το θωρηκτό Αβέρωφ, προχώρησε με την αγορά των απαρχαιωμένων θωρηκτών Λήμνος και Κιλκίς και το ελαφρύ καταδρομικό Έλλη. Μετά την καταστροφική ήττα της Ελλάδας κατά τον ΕλληνοΤουρκιό πόλεμο (1919-1922), οι δεκαετία του 1920 και οι αρχές του 1930 ήταν μια πολιτικά ταραγμένη περίοδο, με την οικονομία της χώρας σε κακή κατάσταση.

Έτσι το Πολεμικό Ναυτικό δεν μπόρεσε να αυξήσει τις δυνάμεις του.

Στο www.cosmoteinsurance.gr, οι πελάτες μπορούν να συγκρίνουν τιμές και καλύψεις μέσα από μεγάλο εύρος ασφαλιστικών εταιριών

Κατάφερε μόνο να εκσυγχρονίσει 4 αντιτορπιλικά και να αποκτήσει έξι γαλλικά υποβρύχια το 1927 και τέσσερα Ιταλικά αντιτορπιλικά το 1929

Το 1938, η Ελλάδα παρήγγειλε τέσσερα σύγχρονα αντιτορπιλικά τάξης Greyhound σε αγγλικά ναυπηγεία, κάνοντας ένα μεγάλο βήμα προς τον εκσυγχρονισμό. Το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στην Ευρώπη, ωστόσο, επέτρεψε να παραδοθούν μόνο 2 από αυτά. Η Ελλάδα εισήλθε στον πόλεμο με ναυτικό με κύριες δυνάμεις που αποτελούνταν από 2 θωρηκτά, 1 καταδρομικό, 14 αντιτορπιλικά και έξι υποβρύχια.

Κατά τη διάρκεια του Ελληνοιταλικού πολέμου, το Πολεμικό Ναυτικό ανέλαβε αποστολές συνοδείας κομβόι στο Ιόνιο Πέλαγος και συμμετείχε σε τρεις επιδρομές εναντίον Ιταλικών νηοπομπών ανεφοδιασμού στα στενά του Οτράντο. Ο σημαντικότερος ρόλος δόθηκε στα υποβρύχια, τα οποία αν και απαρχαιωμένα, κατάφεραν να βυθίσουν αρκετά ιταλικά φορτηγά πλοία στην Αδριατική

Αλλά όταν η ναζιστική Γερμανία επιτέθηκε στην Ελλάδα, η Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό υπέστη μεγάλες απώλειες από τη Luftwaffe με 25 συνολικά πλοία, συμπεριλαμβανομένων ενός παλιού θωρηκτού που χρησιμοποιούνταν πια ως εκπαιδευτικό πλοίο, του Κιλκίς. Στη συνέχεια αποφασίστηκε να μετακινηθεί το υπόλοιπο του στόλου (το θωρηκτό Αβέρωφ, τρία αντιτορπιλικά και πέντε υποβρύχια) και να ενταχθούν στο βρετανικό στόλο της Μεσογείου στην Αλεξάνδρεια

Το insurancemarket.gr είναι η μεγαλύτερη και πιο αποτελεσματική πλατφόρμα σύγκρισης ασφαλειών από την Νο1 εταιρεία online διαμεσολάβησης στην Ελλάδα

Καθώς ο πόλεμος προχωρούσε, ο αριθμός των πλοίων του Ελληνικού Βασιλικού Ναυτικού αυξήθηκε μετά την παραχώρηση αρκετών αντιτορπιλικών και υποβρυχίων από το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό.

Οι πιο αξιοσημείωτες στιγμές της συμμετοχής του Ελληνικού Βασιλικού Ναυτικού στο Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο περιλαμβάνουν

  • τη βύθιση του καταδρομικού Έλλη στο λιμάνι της Τήνου τον Αύγουστο του 1940
  • τις επιχειρήσεις του αντιτορπιλικού Βασίλισσα Όλγα, το οποίο μέχρι που βυθίστηκε στη Λέρο στις 23 Σεπτεμβρίου 1943, ήταν το πιο επιτυχημένο αντιτορπιλικό των Συμμάχων στη Μεσόγειο Θάλασσα
  • τη συμμετοχή δύο κορβετών στην Επιχείρηση Overlord (Τομπάζης ΙΙ και Κριεζής ΙΙ)
  • την ιστορία του αντιτορπιλικού Αδριάς, το οποίο βρισκόμενο κοντά στην ακτή της Καλύμνου τον Σεπτέμβριο του 1943, προσέκρουσε σε νάρκη, με αποτέλεσμα την απώλεια της πλώρης του. Μετά από κάποιες μικρές επισκευές στο Gümüşlük Bay της Τουρκία το Αδριάς κατάφερε να επιστρέψει στην Αλεξάνδρεια σε ένα ταξίδι 400 μιλίων, αν και όλα τα μπροστινό μέρος του πλοίου μέχρι τη γέφυρα, έλειπε