Ο Κώστας Καββαθάς υπήρξε μια εμβληματική φυσιογνωμία στον χώρο της ελληνικής δημοσιογραφίας, της έκδοσης περιοδικών και της συγγραφής. Ακολουθεί μια αναλυτική παρουσίαση με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία μέχρι την ημερομηνία θανάτου του, 9 Απριλίου 2025.
Βιογραφία
Ο Κωνσταντίνος-Ευάγγελος Καββαθάς γεννήθηκε τον Μάρτιο του 1939 στην Αθήνα, από γονείς τον Δημήτριο και την Ερασμία. Μεγάλωσε στις γειτονιές του Νέου Κόσμου, της Δάφνης και της Ηλιούπολης, σε μια δύσκολη εποχή που σημαδεύτηκε από την Κατοχή, τα Δεκεμβριανά και τον Εμφύλιο. Από μικρός έδειξε ενδιαφέρον για την τεχνολογία, ιδιαίτερα για τα αυτοκίνητα και τα αεροπλάνα. Στα 15 του εκπαιδεύτηκε στο Αεραθλητικό Κέντρο Τριπόλεως και στα 16 πέταξε σόλο με ανεμόπτερο, ξεκινώντας μια μακρά σχέση με την αεροπορία. Η δημοσιογραφική του καριέρα ξεκίνησε το 1959 στο περιοδικό «Ταχύτης», ενώ το 1963 συνεργάστηκε με την εφημερίδα «Μεσημβρινή».
Ο Καββαθάς θεωρείται ο «πατέρας» του ειδικού Τύπου στην Ελλάδα. Το 1970 ίδρυσε το περιοδικό «4 Τροχοί», το πρώτο ελληνικό έντυπο αφιερωμένο στο αυτοκίνητο, ενώ ακολούθησαν και άλλα επιτυχημένα περιοδικά όπως «Πτήση & Διάστημα», «Ήχος & Hi-Fi», «Ram» και ο ραδιοφωνικός σταθμός «Εν Λευκώ». Ήταν επίσης ιδρυτής της εταιρείας «Τεχνικές Εκδόσεις Α.Ε.». Σημαντική στιγμή στην τηλεοπτική του πορεία ήταν η ζωντανή περιγραφή της προσελήνωσης του «Απόλλων 11» το 1969, μαζί με τον Ιάσονα Μοσχοβίτη, στην ΕΙΡΤ (μετέπειτα ΕΡΤ). Αργότερα παρουσίασε την εκπομπή «Τροχοί & Δρόμοι» στο Mega Channel, την πρώτη εκπομπή για το αυτοκίνητο στην ελληνική τηλεόραση. Το 1990 εξελέγη δημοτικός σύμβουλος Αθηναίων με τον Αντώνη Τρίτση.
Έγραψε χιλιάδες άρθρα, συνεργάστηκε με εφημερίδες όπως «Το Βήμα», «Καθημερινή» και «Πρώτο Θέμα», και εξέδωσε την αυτοβιογραφία του «Ασημόσπιτο». Πέθανε στις 9 Απριλίου 2025, σε ηλικία 86 ετών, αφήνοντας πίσω του μια τεράστια παρακαταθήκη.
Περιουσία
Η περιουσία του Κώστα Καββαθά υπήρξε αντικείμενο συζήτησης, ιδιαίτερα μετά την οικονομική κρίση που έπληξε τις «Τεχνικές Εκδόσεις». Τη δεκαετία του ’90, η εταιρεία του γνώρισε μεγάλη επιτυχία, εισερχόμενη ακόμα και στο Χρηματιστήριο Αθηνών, όπου συγκέντρωσε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, η συνεργασία με τις Εκδόσεις Λυμπέρη το 2006 οδήγησε σε οικονομικές δυσκολίες. Το 2013 συνελήφθη για χρέη 11 εκατομμυρίων ευρώ, γεγονός που σηματοδότησε την κατάρρευση της επιχείρησής του. Σε συνεντεύξεις του εξέφρασε πικρία για την απώλεια της περιουσίας του, ενώ τα τελευταία χρόνια ζούσε πιο λιτά, με έμφαση στο σπίτι του στα Μεσόγεια, το οποίο θεωρούσε καταφύγιο.
Ηλικία
Ο Κώστας Καββαθάς γεννήθηκε το 1939 και πέθανε το 2025, σε ηλικία 86 ετών. Μέχρι τα τελευταία του χρόνια παρέμεινε ενεργός, παρά τα σοβαρά προβλήματα υγείας που αντιμετώπισε, όπως επέμβαση στην καρδιά, εγκεφαλίτιδα, λοιμώξεις και απώλεια κινητικότητας, τα οποία περιέγραψε σε ανάρτησή του το 2023.
Σύντροφος
Ο Καββαθάς παντρεύτηκε το 1968 τη Σοφία Λ. Μπλέτσα, με την οποία απέκτησε μια κόρη. Ο γάμος τους κράτησε για αρκετά χρόνια, αλλά δεν υπάρχουν σαφείς πληροφορίες για το πότε ή αν χώρισαν. Σε συνεντεύξεις του ανέφερε ότι δεν έκανε περισσότερα παιδιά, κάτι που θεωρούσε «λάθος», ενώ τα τελευταία χρόνια μιλούσε για μοναξιά, υπονοώντας ότι δεν είχε σύντροφο στο πλευρό του. Σε ανάρτηση του 2023 έγραψε: «Κρίμα να πεθαίνεις μόνος», δείχνοντας μια συναισθηματική απομόνωση.
Τρόπος Ζωής
Ο τρόπος ζωής του Καββαθά χαρακτηριζόταν από πάθος για την ταχύτητα, την τεχνολογία και τη γνώση. Αγάπησε τα αυτοκίνητα, συμμετέχοντας σε αγώνες ράλι, και τα αεροπλάνα, πετώντας πάνω από 1.500 ώρες ως πιλότος, ακόμα και με 23 τύπους μαχητικών. Ήταν ένας άνθρωπος δραστήριος, με αδυναμία στα ταξίδια και την εξερεύνηση. Στα νεότερα χρόνια του απολάμβανε τη δημοσιότητα και την επιτυχία, ενώ αργότερα προτίμησε έναν πιο απομονωμένο βίο στα Μεσόγεια, περιτριγυρισμένος από τα ζώα του και το αρχείο του. Παρά τις οικονομικές και υγειονομικές δυσκολίες, διατήρησε το χιούμορ και την κριτική του ματιά μέχρι το τέλος, όπως φαίνεται στα κείμενά του.
Ο Κώστας Καββαθάς υπήρξε ένας πολυδιάστατος άνθρωπος, που συνδύασε την περιπέτεια με τη δημιουργία, αφήνοντας ανεξίτηλο στίγμα στον ελληνικό Τύπο και την κοινωνία.