Κάθε εταιρία που σέβεται τον εαυτό της, επενδύει ένα σημαντικό μέρος του budget της στο marketing. Αυτό το κάνει γιατί ξέρει πως αυτός είναι ο καλύτερος ή και ο μόνος τρόπος να κάνει την ύπαρξη και τη παρουσία της αισθητή στους υποψήφιους πελάτες της, αλλά και να τους δώσει να καταλάβουν τι ακριβώς προσφέρουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες της και σε τι διαφέρουν από τους ανταγωνιστές τους. Με άλλα λόγια, το marketing είναι απαραίτητο για τη προσέλκυση νέων πελατών.
Οι εταιρίες στις μέρες μας λοιπόν, ξοδεύουν πάρα πολλά χρήματα σε διαφημίσεις και άλλες προωθητικές ενέργειες όπως και η προώθηση ιστοσελίδων με SEO. Το διαδυκτιακό marketing έχει επίσης γίνει απαραίτητο για σχεδόν όλες τις εταιρείες, ειδικά όσες δραστηριοποιούνται στον χώρο της πληροφορικής ή της τεχνολογίας γενικότερα. Ένα σημαντικό «όπλο» στον τομέα του marketing, ήταν ανέκαθεν η λεγόμενη εταιρική ταυτότητα, την οποία και αναλαμβάνει συνήθως κάποιος designer.
Η εταιρική ταυτότητα από άποψη design, είναι στην ουσία η διαμόρφωση μιας νόρμας η οποία θα διέπει όλο το υλικό που θα παράγει η εταιρεία, από τα προϊόντα της, μέχρι τα επιστολόχαρτα ή τα headers στα mails της. Με άλλα λόγια, καθορίζει τα πάντα από τα χρώματα, μέχρι τις γραμματοσείρες που θα χρησιμοποιεί μία εταιρεία, προκειμένου να επικοινωνήσει τη μοναδικότητα της προς το καταναλωτικό κοινό. Μία εταιρική ταυτότητα, πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο μοναδική και ξεχωριστή και να ταιριάζει με την εταιρική ιστοσελίδα, όπως άλλωστε και οι αστυνομικές ταυτότητες μας.
Δομικό στοιχείο το λογότυπο
Το πιο σημαντικό «δομικό στοιχείο» της εταιρικής ταυτότητας, είναι το λογότυπο. Το λογότυπο με λίγα λόγια είναι αυτό που επικοινωνεί άμεσα, με μία μόνο ματιά, τα πάντα για την εταιρεία στον πελάτη. Αν το λογότυπο είναι σωστό, τότε ο καταναλωτής θα γνωρίζει την εταιρεία απλά και μόνο από μία εικόνα. Αρκεί ας πούμε να δείτε το κλασικό όστρακο σε ένα βενζινάδικο για να καταλάβετε ότι πουλάει βενζίνη Shell. Επίσης, το κόκκινο χρώμα αλλά και το λογότυπο, κάνει τα κουτάκια της Coca Cola να ξεχωρίζουν από χιλιόμετρα μακριά. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι οι περισσότερες εταιρείες αρνούνται να αλλάξουν τα λογότυπα τους άσχετα με το πόσο παλιά είναι ή ότι η αλλαγή λογότυπου μίας εταιρείας συνήθως δίνει το σήμα για βαθείες και ριζικές αλλαγές τόσο στην ίδια όσο και στα προϊόντα της.
Αν λοιπόν σας ενδιαφέρει να γίνει μία σωστή δουλειά στο marketing και γενικά στην αναγνωρισημότητα της εταιρείας ή της επιχείρησης σας, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε έναν designer ή γραφίστα και να του ζητήσετε να σας σχεδιάσει έναν μοναδικό λογότυπο που να σας ανατιπροσωπεύει.
Ας δούμε λοιπόν λίγο πιο αναλυτικά τα πλεονεκτήματα ενός καλού λογότυπου:
- Άμεση επικοινωνία της ταυτότητας σας: Τα οπτικά ερεθίσματα είναι αυτά που μας μένουν καλύτερα. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι οι περισσότεροι από εμάς θυμόμαστε πιο εύκολα πρόσωπα παρά ονόματα. Ένα καλό λογότυπο λοιπόν, είναι στην ουσία το πρόσωπο της εταιρείας σας. Είναι η πρώτη εικόνα που βλέπει κάποιος γι’ αυτή αλλά και το στοιχείο που πιθανότερα θα χαραχτεί στο μυαλό του. Ένα καλά και επαγγελματικά σχεδιaσμ;eνο λογότυπο, δίνει αμέσως την εικόνα μίας σοβαρής εταιρείας. Αποπνέει επαγγελματικότητα. Σε πολλές περιπτώσεις, μπορεί να είναι και το κριτήριο που, σχεδόν υποσυνείδητα, θα κάνει κάποιον να επιλέξει να συνεργαστεί με μία εταιρεία. Με άλλα λόγια, θα πρέπει πάντα να θυμάστε ότι οι εικόνες έχουν τεράστια δύναμη, την οποία δε θα πρέπει ποτέ να υποτιμάτε.
- Πιο εύκολη αποτύπωση στη μνήμη: Όπως είπαμε και παραπάνω, οι άνθρωποι θυμούνται ευκολότερα τα πρόσωπα παρά τα ονόματα. Το λογότυπο λοιπόν είναι το πρόσωπο της εταιρείας σας, άρα οι καταναλωτές θα το θυμούνται πιο εύκολα από το όνομα σας και αυτό είναι πολύ σημαντικό, ειδικά αν είστε σε κάποιον τομέα με μεγάλο και έντονο ανταγωνισμό. Όσο πιο καλοσχεδιασμένο είναι το λογότυπο σας, τόσο πιο εύκολα θα το θυμούνται οι πελάτες. Επίσης, μιας που ένα προσεγμένο λογότυπο δείχνει και επαγγελματισμό, όχι μόνο θα θυμούνται ευκολότερα την επιχείρηση σας οι καταναλωτές, αλλά θα τη συνδέσουν και με υψηλής ποιότητας προϊόντα ή υπηρεσίες.
- Κάνει την εταιρεία σας να ξεχωρίζει: Το τοπίο στις επιχειρήσεις, ειδικά σε ορισμένους τομείς, είναι τόσο τεράστιο στις μέρες μας, που αγγίζει το χάος. Ένα καλό και ξαχωριστό λογότυπο που αντιπροσωπεύει τις αξίες και τη φιλοσοφία της εταιρείας σας, μπορεί πραγματικά να σας κάνει να ξεχωρίζετε, σχεδόν αμέσως από τον ανταγωνισμό. Με άλλα λόγια, η επιχείρηση σας θα είναι σαν την Scarlett Johansson μέσα στο πλήθος: όλοι θα μπορούν αμέσως να την αναγνωρίσουν. Για άλλη μια φορά θυμηθείτε πόσο εύκολο είναι να βρείτε τα προϊόντα της Coca Cola στο σούπερ μάρκετ. Τίποτα δεν είναι τυχαίο!
Να θυμάστε πως αν θέλετε να γίνει σωστή δουλειά, τόσο με τη ταυτότητα της εταιρείας σας, όσο και με το λογότυπο της, θα πρέπει να εμπιστευθείτε κάποιον επαγγελματία γραφίστα. Εννοείται πως το στυλ και η δουλειά του, θα πρέπει να ταιριάζουν με τη φιλοσοφία και το είδος της εταιρείας ή επιχείρησης σας. Καλή ιδέα θα ήταν να προσλάβετε έναν για μόνιμο υπάλληλο ή να κλείσετε μία καλή συνεργασία με κάποιο από τα γνωστά γραφεία του χώρου.
Γιατί πέφτουν έξω οι δημοσκοπήσεις
Γιατί Νοέ 21, 2024
Χαμηλή Αυτοεκτίμηση και Εθισμός στο Ίντερνετ
Health Νοέ 19, 2024