Στις περιόδους οικονομικής κρίσης, το θέμα του κόστους αποτελεί προτεραιότητα σαφώς. Και όταν επιλέγει κάποιος με αποκλειστική βάση το κόστος, οποιοδήποτε άλλο κριτήριο εξαφανίζεται. Ωστόσο, πολύ συχνά αυτή επιλογή αποτελεί φαύλο κύκλο και μακροπρόθεσμα ενδέχεται να ελαχιστοποιήσει τις δυνατότητες επιλογής μας.
Πώς γίνεται αυτό; Με την οικονομική ενίσχυση μονάχα των ισχυρότερων, η τοπική οικονομία με τα συνοικιακά καταστήματα ενδέχεται να συρρικνωθεί ακόμη περισσότερο. Κι έτσι, εκεί που υπήρχαν άφθονες επιλογές αγοράς ενός προϊόντος, αυτές θα μικρύνουν κατά πολύ.
Οι τοπικές επιχειρήσεις σίγουρα δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις πολυεθνικές, ούτε τις αλυσίδες καταστημάτων με τεράστιο κύκλο εργασιών και υψηλό τζίρο. Επομένως, σε πολλές περιπτώσεις η παρουσία τους αποδεικνύεται κοστοβόρα για τον ιδιοκτήτη. Ως αποτέλεσμα, ολοένα και περισσότερες τοπικές επιχειρήσεις έχουν αναγκαστεί να κλείσουν.
Σαν καταναλωτής, μία τέτοια εξέλιξη δεν θα πρέπει να παραμείνει κανείς αδιάφορος. Αν κλείσουν οι τοπικές επιχειρήσεις στο σύνολό τους, ο αντίκτυπος θα είναι τεράστιος. Από τη μία πλευρά, οι ιδιοκτήτες αυτών των επιχειρήσεων είναι μέλη της τοπικής κοινότητας. Αυτοί οι άνθρωποι λοιπόν θα βρεθούν στην ανεργία, μειώνοντας την αγοραστική δύναμη της ίδιας της κοινότητας. Από την άλλη πλευρά, η έλλειψη ανταγωνισμού θα ισχυροποιήσει ακόμη περισσότερο τους ισχυρούς. Και χωρίς ανταγωνισμό, μειώνεται η ανάγκη χαμηλών τιμών και εξασφάλισης υψηλών προδιαγραφών ποιότητας.
Σίγουρα υπάρχουν πλεονεκτήματα στην επιλογή τοπικών επιχειρήσεων για τις αγορές μας. Πρώτα απ’ όλα, εξασφαλίζεται με αυτό τον τρόπο η προσωπική επαφή μεταξύ αγοραστών και πωλητών. Η κριτική είναι άμεση, χωρίς μεσάζοντες. Αν κάτι που αγοράζετε δεν σας ικανοποιήσει, δεν έχετε απέναντί σας έναν απρόσωπο κολοσσό. Έχετε έναν ιδιοκτήτη που πιθανόν να κάνει οτιδήποτε περνά από το χέρι του για να σας κρατήσει ικανοποιημένο.
Ένα ακόμη πλεονέκτημα σχετίζεται με την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας στο σύνολό της. Πληρώνοντας έναν τοπικό επιχειρηματία, του παρέχετε τη δυνατότητα να αγοράσει κι εκείνος από κάποιον άλλον μέσα στην κοινότητα. Και με αυτό τον τρόπο, η οικονομική δύναμη δεν σπαταλάται εκτός της τοπικής αγοράς, αλλά ισχυροποιεί τους γείτονες και εσάς τους ίδιους.
Για να παραμείνουν οι τοπικές επιχειρήσεις ανταγωνιστικές, σαφώς και πρέπει να βελτιστοποιήσουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν και ενδεχομένως να καινοτομήσουν. Η συνεργασία με μικρούς παραγωγούς είναι μία τέτοια καινοτομία. Επιπλέον, μπορούν να επεκτείνουν το ωράριο λειτουργίας τους ή ακόμη και να εγκαινιάσουν τη δωρεάν παράδοση των εμπορευμάτων στο σπίτι των καταναλωτών.
Η τεχνολογία μπορεί να παίξει σπουδαίο ρόλο στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών που προσφέρουν οι τοπικές επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, μια μοντέρνα ιστοσελίδα μπορεί να ενισχύσει το προφίλ της επιχείρησης με ελάχιστο κόστος. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα είναι σίγουρα πιο πρακτικό και θα προσελκύσει ακόμη περισσότερους πελάτες. Αλλά και η παρουσία των τοπικών επιχειρήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ισχυροποιούν την αναγνωρισιμότητά τους, προσφέροντας μεγαλύτερες πωλήσεις σταδιακά.
Φροντίζοντας για την επιβίωση των τοπικών επιχειρήσεων, στην πραγματικότητα φροντίζουμε για την ευημερία της τοπικής μας κοινότητας. Αν αντέχει οικονομικά το πορτοφόλι κάποιου, είναι ιδιαίτερα χρήσιμο να επιλέγει τοπικά καταστήματα για τις αγορές του. Τουλάχιστον ορισμένες φορές κάτι τέτοιο ενδέχεται να βελτιώσει το βιοτικό επίπεδο όλων των πολιτών και το αίσθημα της αλληλεγγύης, μέσα στα στενά πλαίσια της κοινότητας.
Χαμηλή Αυτοεκτίμηση και Εθισμός στο Ίντερνετ
Health Νοέ 19, 2024
Online εκπαίδευση και σεμινάρια υψηλής ποιότητας
Culture Νοέ 17, 2024