Το Spitfire είναι ένα Βρετανικό μονοθέσιο μαχητικό αεροπλάνο και χρησιμοποιήθηκε από τη Βρετανική RAF και τους Συμμάχους κατά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο. Χαρακτηριστικό του Spitfire ήταν τα ελλειπτικά του πτερύγια τα οποία του έδιναν καλύτερη αεροδυναμική και κατά συνέπεια μεγαλύτερη ταχύτητα.
Η εταιρία κατασκευής ήταν η Supermarine και το Spitfire παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1938. Ήταν το μόνο σε παραγωγή μαχητικό των Βρετανών κατά τη διάρκεια του πολέμου και από τότε μέχρι το 1948 που σταμάτησε η παραγωγή του, κατασκευάστηκαν παραπάνω από 20.000 μαχητικά αυτού του τύπου μέχρι την απόσυρσή του, το 1952. Κατά την έναρξη του πολέμου η RAF διέθετε λιγότερα από 400
Θέλεις να μειώσεις τον λογαριασμό του ρεύματός σου; Είναι απλό!
Το μαχητικό της RAF
Παρά το γεγονός οτι είχε χαρακτηριστεί από τους Βρετανούς ως “Το μαχητικό της RAF” κατά τον πόλεμο, αριθμητικά υστερούσε σε σχέση με το Hurricane, το οποίο στη πραγματικότητα είχε μεγαλύτερη αναλογία σε φόρτο μάχης εναντίον της Γερμανικής Luftwaffe. Χρησιμοποιήθηκε επιχειρησιακά πρώτη φορά στη Μάχη της Βρετανίας και υπήρξε ένας από τους βασικούς λόγους που τελικά η Βρετανία επικράτησε στον αέρα.
Ο “αντίπαλος” του Spitfire ήταν το γερμανικό Messerschmitt Bf 109, το οποίο είχε την ίδια φιλοσοφία σχεδίασης και κατασκευής με το Βρετανικό Spitfire. Κατασκευάστηκε συνολικά σε 24 διαφορετικές εκδόσεις, την έκδοση Supermarine Seafire για αεροπλανοφόρα και τη Supermarine Spiteful της οποίας όμως η παραγωγή σταμάτησε σχεδόν άμεσα καθώς η τεχνολογία αεριωθουμένων εμφανίστηκε στο προσκήνιο
Τα Ιαπωνικά Kaiten
Τα Kaiten ήταν επανδρωμένες τορπίλες, σκάφη αυτοκτονίας που χρησιμοποίησε το αυτοκρατορικό Ιαπωνικό ναυτικό κατά την τελική φάση του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ήδη από το τέλος του 1943 όταν άρχισε να διαφαίνεται η αρνητική εξέλιξη του πολέμου, η ανώτατη στρατιωτική διοίκηση της Ιαπωνίας άρχισε να εξετάζει την κατασκευή σκαφών αυτοκτονίας.
Με κάθε burger, δώρο αναψυκτικό 330ml!
Στην αεροπορία ήταν τα γνωστά αεροπλάνα Kamikaze ενώ στο ναυτικό τα υποβρύχια Kaiten. Η έρευνα για την δημιουργία των Kaiten ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 1944, για να οδηγήσει μόλις έξι μήνες αργότερα στην κατασκευή του πρώτου πρωτοτύπου.
Το Kaiten δεν ήταν τίποτα περισσότερο από έναν κύλινδρο που μετά βίας χωρούσε έναν πιλότο και προωθούνταν από τον κινητήρα που χρησιμοποιούσαν οι τορπίλες τύπου 93. Ήταν στην ουσία μια επανδρωμένη τορπίλη στην οποία είχαν εγκατασταθεί χειριστήρια που έδιναν στον πιλότο πλήρη έλεγχο του όπλου.
Το σκάφος σχεδιάστηκε για να μπορεί να εκτοξευθεί από το κατάστρωμα ενός υποβρυχίου ή από παράκτιες εγκαταστάσεις ως παράκτιο αμυντικό όπλο
Το πρόγραμμα Kaiten από την άποψη των στρατιωτικών επιτευγμάτων ήταν μια πραγματική αποτυχία. Το μεγάλο κόστος για την Ιαπωνία, τόσο οικονομικά όσο και σε ανθρώπινες ζωές, καθώς και οι περιορισμένες απώλειες στα αμερικανικά πλοία (μόλις τρία επιβεβαιωμένα πλήγματα) διέψευσαν τις προσδοκίες των Ιαπώνων. Άλλωστε ήρθε πολύ αργά για να καταφέρει αλλάξει την πορεία του πολέμου