Youmag.gr
Τι συμβαίνει με τα ρούχα των διασήμων μετά το κόκκινο χαλί Τι συμβαίνει με τα ρούχα των διασήμων μετά το κόκκινο χαλί
Το κόκκινο χαλί αποτελεί έναν από τους πιο λαμπερούς θεσμούς της μόδας και της ψυχαγωγίας, όπου οι διασημότητες φορούν εντυπωσιακά και συχνά μοναδικά ρούχα... Τι συμβαίνει με τα ρούχα των διασήμων μετά το κόκκινο χαλί

Το κόκκινο χαλί αποτελεί έναν από τους πιο λαμπερούς θεσμούς της μόδας και της ψυχαγωγίας, όπου οι διασημότητες φορούν εντυπωσιακά και συχνά μοναδικά ρούχα που δημιουργούν πρωτοσέλιδα σε όλο τον κόσμο. Ένα ερώτημα που προκύπτει συχνά είναι: τι συμβαίνει με αυτά τα κομψοτεχνήματα μόλις τελειώσει η εκδήλωση;

Η πορεία τους ποικίλλει και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η συμφωνία ανάμεσα στον σχεδιαστή και τη διασημότητα, η μοναδικότητα του ρούχου και η πολιτική του οίκου μόδας.

Ας δούμε αναλυτικά τις πιθανές εκδοχές.

Επιστροφή στον σχεδιαστή ή τον οίκο μόδας

Πολλά από τα ρούχα που βλέπουμε στο κόκκινο χαλί είναι δανεικά. Οι σχεδιαστές και οι οίκοι μόδας συχνά παρέχουν τις δημιουργίες τους σε διασημότητες, προκειμένου να προβληθούν μέσα από τα φώτα της δημοσιότητας. Μετά την εκδήλωση, αυτά τα ρούχα επιστρέφονται συνήθως στον σχεδιαστή, ο οποίος μπορεί να τα αποθηκεύσει στα αρχεία του ή να τα χρησιμοποιήσει ξανά σε εκθέσεις, φωτογραφίσεις ή ακόμα και να τα προσαρμόσει για άλλες εκδηλώσεις. Η επιστροφή των ρούχων είναι μια κοινή πρακτική, ειδικά όταν πρόκειται για ενδύματα υψηλής ραπτικής που έχουν μεγάλη αξία και μοναδικότητα.

Διατήρηση από τη διασημότητα

Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι διασημότητες κρατούν το ρούχο ως δώρο από τον σχεδιαστή. Αυτό συμβαίνει συνήθως όταν το ένδυμα έχει φτιαχτεί αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη εκδήλωση ή όταν η συνεργασία του σχεδιαστή με τη διασημότητα είναι μακροχρόνια. Η διατήρηση του ρούχου μπορεί να αποτελέσει έναν τρόπο ενίσχυσης της σχέσης τους και επιβράβευσης για τη δημοσιότητα που προσέφερε η διασημότητα στον οίκο μόδας.

Πώληση ή δημοπρασία

Μια άλλη συνήθης πρακτική είναι η πώληση των ρούχων μέσω δημοπρασιών. Πολλοί σχεδιαστές και διασημότητες επιλέγουν να διαθέσουν τα ρούχα για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Με αυτόν τον τρόπο, τα εντυπωσιακά αυτά κομμάτια δεν αποκτούν μόνο συλλεκτική αξία, αλλά παράλληλα στηρίζουν σημαντικά κοινωνικά έργα. Εμβληματικά φορέματα, όπως εκείνα που φορέθηκαν σε ιστορικές στιγμές, συχνά συγκεντρώνουν τεράστια ποσά.

Μετά τις Χρυσές Σφαίρες του 2019, η Lady Gaga φέρεται να άφησε το φουσκωτό φόρεμα της στο δωμάτιο του ξενοδοχείου της, όπου αργότερα το παρέλαβε μια καθαρίστρια που το παρέδωσε, στο ξενοδοχείο Beverly Hilton.

Το φόρεμα υψηλής ραπτικής του Valentino πέρασε μήνες εκεί πριν η καθαρίστρια πει ότι το ξενοδοχείο «μου το έκανε δώρο» και το πρόσφερε σε δημοπρασία, αν και δεν είναι σαφές εάν τελικά η πώληση προχώρησε.

Αποθήκευση ή επαναχρησιμοποίηση

Ορισμένα ρούχα αποθηκεύονται στις συλλογές των οίκων μόδας ως μέρος της ιστορίας τους. Αυτά τα κομμάτια μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξανά για φωτογραφίσεις, εκθέσεις ή ακόμα και να αποτελέσουν έμπνευση για μελλοντικές δημιουργίες. Σε σπάνιες περιπτώσεις, τα ρούχα μπορεί να τροποποιηθούν για να ξαναφορεθούν από άλλες διασημότητες, αν και αυτή η πρακτική δεν είναι συχνή.

Η Kim Kardashian είπε στη Vogue τον Μάιο ότι είχε όλα τα ρούχα της στο Met Gala «φυλαγμένα» στην γκαρνταρόμπα της, εκτός από το εμβληματικό φόρεμα της Marilyn Monroe που φορούσε πριν από δύο χρόνια πριν το επιστρέψει στο Ripley’s Believe It or Not!, το οποίο το είχε δανείσει, για την εκδήλωση. Ομοίως, η Zendaya αγόρασε τη μαύρη τουαλέτα Givenchy by Galliano του 1996, που φόρεσε στο περσινό Met Gala, είπε ο στυλίστας της σε συνέντευξή της.

Εκθέσεις και μουσεία

Ρούχα με ιστορική και πολιτιστική αξία συχνά καταλήγουν σε μουσεία ή εκθέσεις μόδας. Για παράδειγμα, το φόρεμα της Μέριλιν Μονρόε ή δημιουργίες από οίκους όπως ο Dior και ο Chanel έχουν παρουσιαστεί σε μουσεία, όπου οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν από κοντά την τέχνη και την πολυτέλεια του κόκκινου χαλιού. Αυτή η πρακτική διασφαλίζει ότι τα ενδύματα αυτά θα παραμείνουν στην ιστορία της μόδας.

Καταστροφή ή ανακύκλωση

Σε σπάνιες περιπτώσεις, όταν ένα ρούχο έχει υποστεί σημαντική φθορά ή δεν μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί, ενδέχεται να καταστραφεί ή να ανακυκλωθεί. Ωστόσο, αυτή η επιλογή εφαρμόζεται κυρίως σε ενδύματα μικρότερης αξίας, καθώς τα περισσότερα ρούχα του κόκκινου χαλιού θεωρούνται έργα τέχνης.

Έπειτα, υπάρχουν τα ρούχα που δεν επιβιώνουν ούτε τη νύχτα. Για την είσοδό της στο Met Gala πέρυσι, η τραγουδίστρια Tyla φόρεσε ένα προσαρμοσμένο φόρεμα Balmain, περιτυλιγμένο με τρεις αποχρώσεις άμμου ανακατεμένες με μικροκρυστάλλινα καρφιά για επιπλέον βάθος, και αποδείχθηκε ένα από τα πιο εντυπωσιακά και πρωτοποριακά looks της βραδιάς.

Αλλά αργότερα εκείνο το βράδυ μετά την εκδήλωση στο κόκκινο χαλί, ο σχεδιαστής Olivier Rousteing έκοψε τη μακριά φούστα με ψαλίδι, επιτρέποντας στην Tyla να περπατήσει αφού χρειαζόταν τέσσερις άνδρες για να τη μεταφέρουν στα σκαλιά του μουσείου.

Συμπέρασμα

Η διαχείριση των ρούχων μετά το κόκκινο χαλί είναι μια διαδικασία που αντικατοπτρίζει τη σημασία τους όχι μόνο ως ενδυμάτων αλλά και ως πολιτιστικών αντικειμένων. Είτε επιστρέφονται στους σχεδιαστές, είτε δημοπρατούνται, είτε αποθηκεύονται σε μουσεία, τα ρούχα αυτά αποτελούν κομμάτι της ιστορίας της μόδας και της τέχνης. Η πορεία τους μετά την εκδήλωση είναι απόδειξη της αξίας που αποδίδεται στη δημιουργικότητα, τη φινέτσα και τον αντίκτυπο που έχουν στη βιομηχανία της ψυχαγωγίας και πέρα από αυτήν.