Η Mondelez International, ο γίγαντας των σνακ και ιδιοκτήτρια εταιρεία εμπορικών σημάτων όπως τα Oreo, Cadbury και Milka, ανακοίνωσε τη χρήση ενός νέου εργαλείου γεννητικής τεχνητής νοημοσύνης (AI) για την παραγωγή μάρκετινγκ περιεχομένου, με στόχο τη μείωση των σχετικών εξόδων κατά 30% έως 50%.
Η πρωτοβουλία αυτή, που ξεκίνησε να αναπτύσσεται πέρυσι σε συνεργασία με την IT εταιρεία Accenture και την διαφημιστική εταιρεία Publicis Groupe, σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς την αυτοματοποίηση της δημιουργικής διαδικασίας, εν μέσω πιέσεων από δασμούς και μεταβολές στις καταναλωτικές συμπεριφορές.

Ο Jon Halvorson, παγκόσμιος Αντιπρόεδρος της Mondelez για την εμπειρία καταναλωτή, δήλωσε στο Reuters ότι η εταιρεία έχει επενδύσει πάνω από 40 εκατομμύρια δολάρια στο εργαλείο αυτό, το οποίο ήδη παράγει περιεχόμενο για κοινωνικά δίκτυα, όπως βίντεο για τα μπισκότα Chips Ahoy στις ΗΠΑ και σοκολάτες Milka στη Γερμανία. Ένα παράδειγμα είναι ένα οκτάδικο βίντεο για Milka, που δείχνει κύματα σοκολάτας να κυματίζουν πάνω από γ wafer, με διαφορετικά φόντα ανάλογα με το target group των καταναλωτών. «Το κόστος για τέτοιες animations φτάνει εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια», τόνισε ο Halvorson, προσθέτοντας ότι οι εξοικονομήσεις θα αυξηθούν με την παραγωγή πιο σύνθετων βίντεο.
Η Mondelez αναμένει ότι το εργαλείο θα είναι σε θέση να δημιουργεί σύντομες τηλεοπτικές διαφημίσεις έτοιμες για προβολή από την επόμενη εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, και ενδεχομένως για το Super Bowl του 2027. Στα επόμενα μήνες, η εφαρμογή του θα επεκταθεί σε προϊόντα όπως η σοκολάτα Lacta και τα Oreo στη Βραζιλία, καθώς και τα Cadbury στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η Tina Vaswani, Αντιπρόεδρος Ψηφιακής Ενεργοποίησης και Δεδομένων της εταιρείας, διαβεβαίωσε ότι «οι άνθρωποι θα ελέγχουν πάντα το περιεχόμενο που παράγει το εργαλείο για να αποφευχθούν λάθη», ενώ η Mondelez έχει θεσπίσει αυστηρούς κανόνες που απαγορεύουν την προώθηση ανθυγιεινών συνηθειών, το βέιπινγκ, την υπερκατανάλωση, συναισθηματικά χειριστικές γλώσσες και προσβλητικά στερεότυπα.
Αυτή η εξέλιξη έρχεται σε μια εποχή όπου ο κλάδος των συσκευασμένων τροφίμων αντιμετωπίζει προκλήσεις, με εταιρείες όπως η Coca-Cola και η Kraft Heinz να υιοθετούν παρόμοιες AI λύσεις για διαφημίσεις. Η Coca-Cola, για παράδειγμα, χρησιμοποίησε AI για εορταστικές διαφημίσεις το 2024, αν και δέχθηκε κριτική για την «μη ρεαλιστική» εμφάνιση των υπολογιστικά παραγόμενων προσώπων. Η Mondelez, ωστόσο, εστιάζει σε οπτικά στοιχεία, animations και φόντα, χωρίς ακόμη να παράγει ανθρώπινες φιγούρες, επιτρέποντας στις δημιουργικές ομάδες να συγκεντρωθούν σε στρατηγικά projects και ενισχύοντας την παραγωγικότητα και την καινοτομία.
Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται σε ευρύτερη στρατηγική ψηφιακής μεταμόρφωσης, που στοχεύει στην παροχή εξατομικευμένου περιεχομένου και data-driven μάρκετινγκ σε παγκόσμια κλίμακα. Με την ενσωμάτωση της AI, η Mondelez όχι μόνο μειώνει τα υψηλά κόστη συνεργασιών με διαφημιστικές εταιρείες, αλλά και επιταχύνει την παραγωγή, κάνοντας την εταιρεία πρωτοπόρο στον κλάδο. Οι αναλυτές βλέπουν αυτή την κίνηση ως πρότυπο για τον κλάδο, που θα μπορούσε να αλλάξει ριζικά τον τρόπο δημιουργίας διαφημιστικού υλικού, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα και την προσαρμοστικότητα στις αγορές.















