Η μετοχή της Lululemon Athletica (LULU) κατέγραψε πτώση άνω του 20% στην προκαταρκτική διαπραγμάτευση, σημειώνοντας μία από τις χειρότερες ημέρες της τα τελευταία πέντε χρόνια και την τέταρτη χειρότερη στην ιστορία της, μετά την προειδοποίηση της εταιρείας ότι οι δασμοί των ΗΠΑ θα μειώσουν τα κέρδη της.
Η εταιρεία αθλητικών ενδυμάτων μείωσε την πρόβλεψη κερδών για το 2025, επικαλούμενη ένα «δυναμικό μακροοικονομικό περιβάλλον» που περιλαμβάνει μειωμένη επισκεψιμότητα στα καταστήματά της στις ΗΠΑ, τον αντίκτυπο των δασμών και την αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα από μάρκες όπως η Vuori και η Alo.
Οικονομική Πίεση και Δασμοί
Η Lululemon μείωσε την πρόβλεψη κερδών της για το 2025 σε $14,58-$14,78 ανά μετοχή, από την προηγούμενη εκτίμηση των $14,95-$15,15, λόγω της επιβολής δασμών τουλάχιστον 30% στις εισαγωγές από την Κίνα και 10% από άλλες χώρες, που εφαρμόστηκαν από τον Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ. Η εταιρεία, με έδρα το Βανκούβερ του Καναδά, προμηθεύεται περίπου το 40% των προϊόντων της από το Βιετνάμ, το οποίο αντιμετώπισε δασμούς 25% μαζί με τον Καναδά και το Μεξικό, αν και ορισμένες εξαιρέσεις λήγουν τον επόμενο μήνα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Κάλβιν ΜακΝτόναλντ δήλωσε σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές ότι «το τρέχον καθεστώς δασμών έχει φέρει αβεβαιότητα στο περιβάλλον λιανικής», προσθέτοντας ότι η Lululemon «δεν είναι ικανοποιημένη με την ανάπτυξη στις ΗΠΑ». Επιπλέον, η εταιρεία ανέφερε χαμηλότερη επισκεψιμότητα στα καταστήματα της Αμερικής, που αποδίδεται σε οικονομική αβεβαιότητα, πληθωριστικές πιέσεις, μειωμένη καταναλωτική εμπιστοσύνη και αλλαγές στις δαπάνες για μη απαραίτητα αγαθά.
Ανταγωνισμός και Καταναλωτική Συμπεριφορά
Η Lululemon αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από νεότερες μάρκες όπως η Alo Yoga και η Vuori, οι οποίες προσελκύουν πελάτες με πιο προσιτές τιμές και μοντέρνα σχέδια. Παρά τις προσπάθειες της εταιρείας να εισαγάγει νέα προϊόντα, όπως αθλητικά σουτιέν και μπουφάν, η ζήτηση για αυτά παρέμεινε χλιαρή, ιδιαίτερα στην Κίνα και τη Βόρεια Αμερική. Ο αναλυτής της Jefferies, Ράνταλ Κόνικ, σημείωσε ότι η Lululemon «δίνει προτεραιότητα στην καινοτομία προϊόντων και την επέκταση στην Κίνα αντί να αντιμετωπίσει την απομάκρυνση των βασικών πελατών της και τη μείωση της επισκεψιμότητας».
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε «στρατηγικές αυξήσεις τιμών» σε ένα μικρό μέρος της γκάμας της, συμπεριλαμβανομένων των premium γιόγκα παντελονιών, παπουτσιών και σορτς, αλλά η Οικονομική Διευθύντρια Μέγκαν Φρανκ διευκρίνισε ότι αυτές οι αυξήσεις θα είναι «μέτριες». Παράλληλα, η Lululemon σχεδιάζει να προσφέρει εκπτώσεις για το υπόλοιπο του έτους και να διαπραγματευτεί με προμηθευτές για τη μείωση του κόστους, προκειμένου να μετριάσει τον αντίκτυπο των δασμών.
Οικονομικά Αποτελέσματα και Αγορά
Παρά την πτώση της μετοχής, η Lululemon ανέφερε τριμηνιαία έσοδα 3,61 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 3,57 δισεκατομμύρια δολάρια, χάρη στην ισχυρή περίοδο των διακοπών. Το κέρδος ανά μετοχή ήταν $6,14, υψηλότερο από τις προβλέψεις των $5,85. Ωστόσο, η μείωση της πρόβλεψης κερδών για το έτος, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα λόγω των δασμών, οδήγησε σε πτώση της τιμής της μετοχής στα $270,38, όπως φαίνεται στην κάρτα χρηματιστηριακών δεδομένων παραπάνω, από το προηγούμενο κλείσιμο στα $330,78, σημειώνοντας πτώση 18,24%.
Η Lululemon παραμένει σε καλύτερη θέση από πολλούς ανταγωνιστές, διαθέτοντας 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά χωρίς χρέη, γεγονός που της παρέχει «σημαντική οικονομική ευελιξία», σύμφωνα με τον ΜακΝτόναλντ. Ωστόσο, η εταιρεία δεν είναι η μόνη που επηρεάζεται από τους δασμούς. Εταιρείες όπως η Gap, η Nike και η Walmart έχουν επίσης προειδοποιήσει για τις επιπτώσεις των δασμών του Τραμπ, με την Gap να εκτιμά κόστος 100-150 εκατομμυρίων δολαρίων για το 2025.
Αναλυτές και Προοπτικές
Τουλάχιστον 12 χρηματιστηριακές εταιρείες μείωσαν τις τιμές-στόχους για τη μετοχή της Lululemon, με τη J.P. Morgan να μειώνει τη δική της από $389 σε $303. Ο αναλυτής της Bernstein, Ανίσα Σέρμαν, προέβλεψε ότι εάν οι δασμοί συνεχιστούν και η καταναλωτική εμπιστοσύνη επιδεινωθεί, η Lululemon μπορεί να αντιμετωπίσει την πρώτη ετήσια πτώση πωλήσεων από το 2006. Παρά τις προκλήσεις, ορισμένοι αναλυτές παραμένουν αισιόδοξοι, σημειώνοντας ότι η ισχυρή επωνυμία της Lululemon και η πιστή πελατειακή της βάση της δίνουν τη δυνατότητα να αντέξει καλύτερα τις πιέσεις σε σύγκριση με ανταγωνιστές όπως η Nike, της οποίας η μετοχή έπεσε κατά 1,3% μετά τα νέα της Lululemon.
Συμπέρασμα
Η απότομη πτώση της μετοχή της Lululemon αντικατοπτρίζει τις ευρύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος λιανικής λόγω των δασμών του Τραμπ και της επιβράδυνσης της καταναλωτικής δαπάνης. Ενώ η εταιρεία διατηρεί ισχυρή οικονομική θέση, η αβεβαιότητα γύρω από τις εμπορικές πολιτικές και ο ανταγωνισμός από πιο προσιτές μάρκες θέτουν σημαντικά εμπόδια. Οι επενδυτές παρακολουθούν στενά τις κινήσεις της Lululemon για τη διαχείριση του κόστους και την προσαρμογή της στρατηγικής της, καθώς η εταιρεία προσπαθεί να διατηρήσει τη θέση της σε μια ολοένα και πιο δύσκολη αγορά.