Youmag.gr
Μετά το GDPR, έρχεται το ePrivacy Μετά το GDPR, έρχεται το ePrivacy
«Τάξη» στο ψηφιακό μας αποτύπωμα, αυτό που αφήνουμε ως χρήστες του Διαδικτύου, κάθε φορά που επισκεπτόμαστε μια ιστοσελίδα ή κάνουμε μια online αναζήτηση επιχειρεί... Μετά το GDPR, έρχεται το ePrivacy

«Τάξη» στο ψηφιακό μας αποτύπωμα, αυτό που αφήνουμε ως χρήστες του Διαδικτύου, κάθε φορά που επισκεπτόμαστε μια ιστοσελίδα ή κάνουμε μια online αναζήτηση επιχειρεί να βάλει ο ευρωπαϊκός Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR), που εφαρμόζεται πλέον και στην Ελλάδα.

Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική κίνηση, που έρχεται να προστατεύσει τον καταναλωτή, βοηθώντας τον να επιλέξει. Βάσει αυτού του κανονισμού, όλοι οι δημόσιοι οργανισμοί, φορείς και επιχειρήσεις πρέπει να φροντίσουν να υπάρχει διαφάνεια στα προσωπικά δεδομένα των χρηστών τους, των Ευρωπαίων καταναλωτών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και το Facebook μπήκε στη διαδικασία να προχωρήσει σε ρυθμίσεις. Σύμφωνα με ανακοίνωσή του, όλοι οι χρήστες θα κληθούν να κάνουν τις δικές τους ρυθμίσεις στους τομείς των διαφημίσεων, των πληροφοριών που δίνουν στο προφίλ τους και άλλα.

Μάλιστα, πριν καλά καλά καταλαγιάσει η αναστάτωση που επήλθε με την εφαρμογή του GDPR, η Ευρωπαϊκή Ένωση φαίνεται να λαμβάνει ακόμη πιο αυστηρά μέτρα με τον προτεινόμενο νέο κανονισμό ePrivacy, όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα.

Τι προβλέπει

Ο νέος αυτός κανονισμός αφορά τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και κατά συνέπεια εξαιρετικά δημοφιλείς υπηρεσίες, όπως το WhatsApp, το Skype, τα οποία πλέον πρέπει να έχουν τη ρητή και κατηγορηματική συγκατάθεση των χρηστών τους για να συλλέξουν τα δεδομένα που θέλουν για τις επικοινωνίες τους. Και μάλιστα, οι εταιρίες αυτές θα είναι υποχρεωμένες να εξακολουθούν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους ακόμη και αν οι χρήστες τους αρνηθούν να δώσουν τη συγκατάθεσή τους στη συλλογή των προσωπικών τους δεδομένων.

Το ePrivacy έρχεται να καλύψει πια τους καταναλωτές και σε αυτό το κομμάτι των ψηφιακών επικοινωνιών, καθώς μέχρι τώρα ο κανονισμός που ισχύει καλύπτει τους πιο παραδοσιακούς τρόπους τηλεπικοινωνιών.

Ήδη βέβαια εμφανίζονται οι πρώτες αντιδράσεις μεγάλων εταιριών που κάνουν λόγο για αυστηρή νομοθεσία, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα να «πνίξει» τις επιχειρήσεις. Κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει πού θα καταλήξει αυτός ο ιδιότυπος «πόλεμος».