Youmag.gr
Τα ψηφιακά ταλέντα φεύγουν από την Ελλάδα Τα ψηφιακά ταλέντα φεύγουν από την Ελλάδα
Αν και έρχεται πρώτη στον αριθμό των μαθητών που εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι μόλις 97η στην αντιστοιχία του εκπαιδευτικού της συστήματος με την... Τα ψηφιακά ταλέντα φεύγουν από την Ελλάδα

Αν και έρχεται πρώτη στον αριθμό των μαθητών που εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι μόλις 97η στην αντιστοιχία του εκπαιδευτικού της συστήματος με την οικονομία, την πραγματική αγορά. Ο λόγος για τη χώρα μας, που μπορεί να τα καταφέρνει ως έναν βαθμό, αλλά η καλή δουλειά που κάνει σε έναν τομέα «καταστρέφεται» από την έλλειψη οργάνωσης και πρωτοβουλιών σε άλλον παρεμφερή τομέα.

Όταν μάλιστα η συζήτηση αφορά τα λεγόμενα ψηφιακά ταλέντα, τους αποφοίτους από τις σχολές του τομέα Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΕΠ), τότε μπορούν να εξαχθούν πολύτιμα συμπεράσματα. Την κατάσταση καταγράφει μελέτη του ομίλου Adecco, του παγκόσμιου οργανισμού στην παροχή λύσεων ανθρώπινου δυναμικού. Αλλά και έρευνα της Man Power Group δείχνει ότι δυσκολεύονται να βρουν προσωπικό με ταλέντο.

Στο IANOS.GR θα βρείτε πάνω από 200.000 τίτλους βιβλίων, CD και DVD, αντικείμενα τέχνης

Σύμφωνα με την έρευνα, παραμένει ικανοποιητικός σε ποσότητα ο αριθμός των αποφοίτων της τεχνολογίας, της μηχανικής, των μαθηματικών, στοιχείο ελπιδοφόρο για το μέλλον της Ελλάδας. Όμως, όταν η έρευνα μεταφέρεται στην αγορά εργασίας, στο εργατικό δυναμικό της χώρας, τότε η Ελλάδα εμφανίζει το χαμηλότερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση ποσοστό σε ειδικούς αυτών των τομέων.

Κι όλα αυτά την εποχή όπου στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, υπάρχει έλλειψη τέτοιων ειδικών στελεχών. Σύμφωνα με την έρευνα, οι κύριοι τομείς στους οποίους υπάρχει ζήτηση στελεχών ανώτατης διοίκησης είναι οι υπηρεσίες Τεχνολογίας Πληροφοριών, το Ίντερνετ, η Συμβουλευτική – Μanagement, το Μάρκετινγκ, οι Κατασκευές, οι Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες και το Λογισμικό Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.

Στη χώρα μας, όπως καταγράφεται στην έρευνα της Adecco, η άποψη του 80% των εργοδοτών, των ανθρώπων της αγοράς, είναι ότι το εκπαιδευτικό σύστημα με τη σημερινή του μορφή δεν δίνει κατάλληλα εφόδια και δεξιότητες στους αποφοίτους του, με αποτέλεσμα στην πράξη να μην μπορούν να προσαρμοστούν και κυρίως να ανταποκριθούν σε αυτά που ζητά η αγορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι η χώρα μας καταλαμβάνει την 51η θέση στην αντιστοίχιση δεξιοτήτων με την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι διαπιστώσεις αυτές είναι ιδιαίτερα πολύτιμες, αν ληφθεί υπόψη το τρομακτικό ποσοστό ανεργίας που καταγράφεται στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.