Πώς θα αποφύγετε τις απάτες μέσω καρτών σε μία διαδικτυακή απάτη;
Μάθετε πώς να εντοπίζετε τους απατεώνες! Δείτε ορισμένες συμβουλές για τις ηλεκτρονικές απάτες και πώς να διατηρήσετε τα στοιχεία της κάρτας σας ασφαλή.
Διάφοροι εγκληματίες μπορεί να χρησιμοποιήσουν ψεύτικους ιστότοπους, email και μηνύματα SMS για να σας πείσουν να αποκαλύψετε τα στοιχεία της κάρτας σας.
Μόλις κλέψουν τα στοιχεία σας, μπορούν να ξοδέψουν τα χρήματά σας, να ανοίξουν νέους λογαριασμούς, ακόμη και να υποβάλουν αίτηση για δάνεια στο όνομά σας.
Παρακάτω θα βρείτε ορισμένες συμβουλές από εμάς για να αναγνωρίσετε κακόβουλους ιστότοπος και πώς θα προστατέψετε τα στοιχεία της κάρτας σας στο διαδίκτυο.
Πώς να εντοπίσετε σελίδες από ψεύτικους διαδικτυακούς πωλητές λιανικής 🧑💻
🔒 Αναζητήστε το σύμβολο του λουκέτου στη γραμμή διευθύνσεων ή στο πρόγραμμα περιήγησης
Το λουκέτο υποδεικνύει ότι ο ιστότοπος είναι κρυπτογραφημένος, που σημαίνει ότι οι ενέργειες που θα πραγματοποιήσετε δεν μπορούν να υποκλαπούν. Πέρα από την αναζήτηση για το σύμβολο του λουκέτου, πρέπει να εφαρμόζετε πάντα και άλλους ελέγχους, καθώς οι απατεώνες είναι σε θέση να πλαστογραφήσουν ή να αγοράσουν αυτά τα σύμβολα, οπότε δεν αποτελούν εγγύηση για την ασφάλεια μιας σελίδας.
🔎 Παρατηρήστε προσεκτικά όλες τις ιστοσελίδες στις οποίες σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε την κάρτα σας
Υπάρχουν τυπογραφικά ή γραμματικά λάθη; Ο ιστόπος είναι σχεδιασμένος με προχειρότητα; Παρέχεται καλή πολιτική επιστροφής; Αν κάτι φαίνεται ασυνήθιστο, αυτό αποτελεί προειδοποιητικό σημάδι ότι μπορεί να βρίσκεστε σε μη αξιόπιστο ιστότοπο. Αποφύγετε να ολοκληρώσετε τη συναλλαγή σας εάν έχετε αμφιβολίες.
📩 Ελέγξτε τους λογαριασμούς της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα στοιχεία επικοινωνίας
Έχουν πραγματικούς ακολούθους και δημοσιεύουν αληθινές αναρτήσεις; Παρέχουν φυσική διεύθυνση και αριθμό τηλεφώνου; Περιέχει η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους το όνομα του domain της εταιρείας ή είναι γενική, για παράδειγμα μια διεύθυνση Gmail; Τέλος, αν στείλετε email στη διεύθυνση, παραδίδεται;
Προστατευτείτε με κάρτες μίας χρήσης 💳
Κάθε φορά που πραγματοποιείτε μια online πληρωμή με εικονική κάρτα μίας χρήσης της Revolut, θα καταστρέφουμε αυτόματα τα στοιχεία της κάρτας και θα δημιουργούμε νέα. Αυτά τα στοιχεία θα εμφανίζονται στη συνέχεια απευθείας εντός της εφαρμογής, ως νέα κάρτα μίας χρήσης.
Οι κάρτες αυτές είναι δωρεάν και έχουν σχεδιαστεί για να προστατεύουν τα στοιχεία σας από απατεώνες που θα επιχειρήσουν να τα κλωνοποιήσουν κατά τη διαδικτυακή πληρωμή.
Πώς να εντοπίζετε μηνύματα smishing
Μην ανοίγετε ποτέ συνδέσμους τους οποίους λάβατε ενδεχομένως μέσω γραπτού μηνύματος, ακόμα και αν το μήνυμα φαίνεται να στάλθηκε από άτομο ή εταιρεία που αναγνωρίζετε.
Οι απατεώνες καταφέρνουν να στέλνουν μηνύματα που φαίνεται να προέρχονται από αξιόπιστες πηγές, όπως η Revolut ή κάποια τράπεζα. Εάν ανοίξετε έναν κακόβουλο σύνδεσμο, είναι πιθανό να μεταβείτε σε κάποιον ιστότοπο ή φόρμα που σας ζητά να συμπληρώσετε προσωπικές πληροφορίες και στοιχεία κάρτας, τα οποία στη συνέχεια θα χρησιμοποιηθούν από εγκληματίες για να κλέψουν τα χρήματά σας.
Ακολουθούν ορισμένα παραδείγματα στη διαδικτυακή απάτη:
❗ Σύνδεσμοι που σας ζητούν να ενημερώσετε τη διεύθυνσή σας, να πληρώσετε έναν λογαριασμό ή κάποιο πρόστιμο
❗ Προτροπές για να ξεμπλοκάρετε ή να ξεπαγώσετε τον λογαριασμό σας
❗ Προτροπές για να αναπρογραμματίσετε μια χαμένη παράδοση/αποστολή
Εάν λάβετε μήνυμα με σύνδεσμο ή αριθμό, να είστε σε επιφυλακή, ακόμη και αν ισχυρίζεται ότι προέρχεται από πρόσωπο ή εταιρεία που μπορεί να αναγνωρίζετε. Να θυμάστε ότι ο καλύτερος τρόπος για να επικοινωνήσετε με οποιονδήποτε οργανισμό είναι απευθείας από την εφαρμογή του ή χρησιμοποιώντας τα επίσημα στοιχεία επικοινωνίας στην ιστοσελίδα του.
Ελέγξτε την ασφάλεια της κάρτας σας εντός της εφαρμογής 🧊
Αν νομίζετε ότι τα στοιχεία της κάρτας σας βρίσκονται σε κίνδυνο ή αν ο λογαριασμός σας εμφανίζει συναλλαγές που δεν αναγνωρίζετε, μπλοκάρετε αμέσως τις κάρτες σας.
Η διαδικασία είναι εύκολη, μεταβείτε στην ενότητα «Κάρτες» εντός της εφαρμογής. Βρείτε την εν λόγω κάρτα και πατήστε «Μπλοκάρισμα κάρτας». Μπορείτε επίσης να επιλέξετε «Ξεμπλοκάρισμα» αν είστε σίγουροι ότι η κάρτα σας δεν έχει παραβιαστεί. Για περαιτέρω υποστήριξη μπορείτε επίσης να επικοινωνήσετε μαζί μας μέσω της ασφαλούς συνομιλίας εντός της εφαρμογής.