Σε περισσότερα από 3 εκατομμύρια υπολογίζονται οι online καταναλωτές στην Ελλάδα, με τον αριθμό αυτό να αυξάνεται κατακόρυφα. Την ανιούσα παίρνει άλλωστε και ο αριθμός των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων, που «ξεφυτρώνουν» σαν τα μανιτάρια στο Διαδίκτυο, αναζητώντας μερίδιο από την αγορά αυτή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία για τις διαδικτυακές αγορές που έδωσε στη δημοσιότητα ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ο κλάδος φαίνεται να καταγράφει συνεχή αύξηση στη χώρα μας. Ο τζίρος του αγγίζει πλέον τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ (ποσοστό 2% του ΑΕΠ), αριθμός που αντικατοπτρίζει την αύξηση της εμπιστοσύνης που δείχνουν πλέον οι Έλληνες στην online αγορά.
Την αυξητική αυτή τάση επιβεβαιώνει άλλωστε και η Ελληνική Στατιστική Αρχή.
Οι αριθμοί αυτοί έρχονται να ενισχύσουν την αναγκαιότητα μιας σοβαρής και αξιοπρεπούς παρουσίας κάθε επιχείρησης στο Διαδίκτυο. Και πράγματι. Ολοένα και περισσότεροι επιχειρηματίες φροντίζουν να διαθέτουν στην αναπτυσσόμενη αυτή αγορά τα προϊόντα τους, αφού εκτιμάται ότι τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα ξεπερνούν τις 6.500. Μάλιστα, οι Έλληνες διαδικτυακοί καταναλωτές φαίνεται να τα εμπιστεύονται.
Η αντικαταβολή
Ωστόσο, ακόμη κι αν οι Έλληνες αγοράζουν χωρίς φόβο προϊόντα που βλέπουν μέσα από τον υπολογιστή ή το κινητό τους στις… βιτρίνες των ηλεκτρονικών καταστημάτων, δείχνουν διστακτικοί στο να πληρώσουν online. Διστακτικότητα, που έχει να κάνει με το φόβο για την κοινοποίηση προσωπικών τους δεδομένων και οικονομικών στοιχείων στο «απρόσωπο» Διαδίκτυο.
Έτσι, σύμφωνα με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η αντικαταβολή είναι η μέθοδος πληρωμής που εμπιστεύονται και επιλέγουν κατά κύριο λόγο οι Έλληνες διαδικτυακοί καταναλωτές.
Όσον αφορά το ποιοι είναι οι τομείς στους οποίους εμφανίζεται μεγαλύτερη αύξηση στις διαδικτυακές πωλήσεις, πρώτες έρχονται οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, όπου οι καταναλωτές δείχνουν ιδιαίτερη αδυναμία. Η διαμονή σε ξενοδοχεία, αλλά και τα εισιτήρια για παραστάσεις, συναυλίες, κλπ, είναι επίσης δημοφιλείς κατηγορίες και στη συνέχεια ακολουθούν τα ρούχα και τα παπούτσια.
Τελευταία μάλιστα, μια ακόμη κατηγορία που φαίνεται να εμφανίζει αύξηση είναι η αγορά ειδών σούπερ μάρκετ, ειδικά μετά τη δραστηριοποίηση των μεγάλων εταιριών στο Ίντερνετ.