Youmag.gr
Η Υπερ-ομάδα της Ferrari στην F1 μένει πίσω Η Υπερ-ομάδα της Ferrari στην F1 μένει πίσω
Η Scuderia Ferrari, η πιο ιστορική ομάδα της Formula 1, εισήλθε στη σεζόν του 2025 με υψηλές προσδοκίες, έχοντας δημιουργήσει αυτό που πολλοί αποκαλούν... Η Υπερ-ομάδα της Ferrari στην F1 μένει πίσω

Η Scuderia Ferrari, η πιο ιστορική ομάδα της Formula 1, εισήλθε στη σεζόν του 2025 με υψηλές προσδοκίες, έχοντας δημιουργήσει αυτό που πολλοί αποκαλούν “υπερ-ομάδα” με την προσθήκη του επτά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Lewis Hamilton μαζί με τον Charles Leclerc, υπό την ηγεσία του επικεφαλής της ομάδας Fred Vasseur. Ωστόσο, παρά τις προβλέψεις για κυριαρχία και την προσδοκία ότι θα ενισχυθεί περαιτέρω με την πιθανή άφιξη του θρυλικού σχεδιαστή Adrian Newey το 2026, η Ferrari έχει αποτύχει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες.

Η ομάδα τερμάτισε δεύτερη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2024, αλλά το 2025 έχει δει την Ferrari να πέφτει στην τέταρτη θέση, 76 βαθμούς πίσω από την πρωτοπόρο McLaren, με απογοητευτικές επιδόσεις και συνεχιζόμενα προβλήματα στην ισορροπία του αυτοκινήτου και τη στρατηγική.

Πρόσφατες Επιδόσεις της Ferrari

Η σεζόν του 2024 ήταν πολλά υποσχόμενη για τη Ferrari, με τους Charles Leclerc και Carlos Sainz να πετυχαίνουν πέντε νίκες και να εξασφαλίζουν τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, χάνοντας από την McLaren μόνο στην τελευταία κούρσα. Ωστόσο, η σεζόν του 2025 υπήρξε απογοητευτική, με την ομάδα να βρίσκεται στην τέταρτη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών με μόλις 35 βαθμούς, σε σύγκριση με τους 111 της McLaren. Η μόνη νίκη της Ferrari ήρθε στον αγώνα Sprint του Κινεζικού Grand Prix, όπου ο Lewis Hamilton εξασφάλισε την πρώτη του νίκη με την ομάδα, αλλά η συνολική απόδοση της ομάδας υπήρξε ασυνεπής.

  • Απογοητευτικές Εμφανίσεις: Η Ferrari ξεκίνησε τη σεζόν του 2025 με υψηλές προσδοκίες, αλλά η απόδοσή της υπήρξε απογοητευτική. Στον Ιταλικό Grand Prix στο Μόντσα, ο Hamilton τερμάτισε πέμπτος, ενώ ο Leclerc δυσκολεύτηκε λόγω λαθών που επηρέασαν την απόδοση των ελαστικών του. Σχόλια από τον πρώην πρωταθλητή Jacques Villeneuve υπογράμμισαν ότι η Ferrari ήταν “πολύ μακριά” από το να είναι ανταγωνιστική στο Μόντσα, ενώ ο Hamilton εξέφρασε απογοήτευση για την ποινή πέντε θέσεων στο grid και τις στρατηγικές αποφάσεις. Στον Ολλανδικό Grand Prix, η Ferrari έλαβε ένα “ξυπνητήρι”, με τον Leclerc και τον Hamilton να δυσκολεύονται κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών.
  • Στατιστικά στοιχεία: Μέχρι το Μόντσα, η Ferrari είχε εξασφαλίσει μόνο μία νίκη σε Sprint και καμία νίκη σε Grand Prix το 2025, σε αντίθεση με τις πέντε νίκες της προηγούμενης χρονιάς. Η ομάδα έχει δυσκολευτεί να μετατρέψει την ταχύτητα του αυτοκινήτου σε σταθερά αποτελέσματα, με προβλήματα όπως η φθορά του plank και η κακή ισορροπία του αυτοκινήτου να περιορίζουν την απόδοση.

Προκλήσεις που Αντιμετώπισε η Υπερ-ομάδα

Η Ferrari αντιμετώπισε πολλές προκλήσεις το 2025, οι οποίες εμπόδισαν την πρόοδό της παρά τη δημιουργία μιας ομάδας υψηλού προφίλ:

  • Τεχνικές Δυσκολίες: Η Ferrari SF-25 έχει δείξει δυνατότητες, αλλά η ασυνεπής ισορροπία του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα κατά το φρενάρισμα, έχει οδηγήσει σε έλλειψη εμπιστοσύνης από τους οδηγούς. Ο Hamilton προτιμά χαμηλό και σκληρό set-up για μέγιστη απόδοση, αλλά αυτό οδήγησε σε προβλήματα υποστροφής και υπερβολικής φθοράς του plank, αναγκάζοντας την ομάδα να ανυψώσει το αυτοκίνητο και να θυσιάσει την ταχύτητα.
  • Στρατηγικά Λάθη: Η Ferrari συνέχισε να υποφέρει από κακές στρατηγικές αποφάσεις, ένα πρόβλημα που στοίχισε στη σεζόν του 2022 παρά την αρχική της υπεροχή. Το 2025, ο Hamilton επέκρινε τις στρατηγικές κλήσεις της ομάδας, ιδιαίτερα στο Silverstone, όπου η έλλειψη ανταγωνιστικής ταχύτητας και οι κακές αποφάσεις διέκοψαν τη σειρά του στο βάθρο.
  • Προσαρμογή του Hamilton: Η μετάβαση του Hamilton από τη Mercedes στη Ferrari δεν ήταν ομαλή. Παρά τη νίκη του στο Sprint της Κίνας, ο Hamilton δυσκολεύτηκε με την ισορροπία του αυτοκινήτου και την έλλειψη επικοινωνίας στην ομάδα, περιγράφοντας τη σεζόν ως “πραγματική μάχη”. Η προσαρμογή του σε μια νέα ομάδα, σε συνδυασμό με την ασυνεπή απόδοση του αυτοκινήτου, περιόρισε την ικανότητά του να ανταγωνιστεί σταθερά στην κορυφή.

Ηγεσία και Μελλοντικές Προσθήκες

Ο Fred Vasseur, ο οποίος ανέλαβε επικεφαλής της ομάδας το 2023, έχει επαινεθεί για τη βελτίωση της οργάνωσης και του ηθικού της Ferrari, αλλά η πρόοδος στην πίστα υπήρξε πιο αργή από την αναμενόμενη. Ο Vasseur εξασφάλισε συμβόλαια μακράς διάρκειας για τον Leclerc και τον Hamilton και έκανε σημαντικές προσθήκες προσωπικού, όπως τον Loic Serra από τη Mercedes, που θα ενταχθεί τον Οκτώβριο του 2025. Η πιθανή άφιξη του Adrian Newey το 2026, αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη, θεωρείται ως μια σημαντική ενίσχυση για την τεχνική ομάδα της Ferrari, ιδιαίτερα ενόψει των νέων κανονισμών για το 2026.

  • Ηγεσία του Vasseur: Ο Vasseur έχει επικεντρωθεί στη δημιουργία σταθερών θεμελίων, βελτιώνοντας τις καθημερινές λειτουργίες και τις στρατηγικές αποφάσεις. Παρά την απογοητευτική σεζόν του 2025, παραμένει αισιόδοξος, σημειώνοντας ότι η απόδοση της Ferrari είναι πιο κοντά στους πρωτοπόρους σε σχέση με το 2024.
  • Adrian Newey και Αλλαγές Κανονισμών: Η πιθανή ένταξη του Newey, γνωστού για το σχεδιασμό πρωταθληματικών αυτοκινήτων στη Red Bull και τη McLaren, θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα για τη Ferrari το 2026, όταν οι νέοι κανονισμοί για το σασί και τον κινητήρα θα εισαχθούν. Ωστόσο, η τρέχουσα σεζόν υπογραμμίζει την ανάγκη για βελτιώσεις πριν από την άφιξή του, καθώς η Ferrari πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να αξιοποιήσει το ταλέντο της.

Οικονομικές Επιδόσεις και Υποστήριξη

Παρά τις αγωνιστικές αποτυχίες, η Ferrari παραμένει οικονομικά ισχυρή. Σύμφωνα με το Sportico, τα έσοδα της Scuderia Ferrari αυξήθηκαν κατά 20% το τρίτο τρίμηνο του 2024, φτάνοντας τα 190 εκατομμύρια δολάρια, με συνολικά έσοδα 531 εκατομμυρίων δολαρίων για τους πρώτους εννέα μήνες. Αυτή η οικονομική σταθερότητα, σε συνδυασμό με την υποστήριξη του προέδρου John Elkann, παρέχει στη Ferrari τους πόρους για να επενδύσει σε τεχνικές αναβαθμίσεις και προσωπικό υψηλού επιπέδου.

Επιπτώσεις και Κριτική

Η αποτυχία της Ferrari να εκμεταλλευτεί το δυναμικό της υπερ-ομάδας της έχει προκαλέσει απογοήτευση μεταξύ των οπαδών και των αναλυτών. Δημοσιεύσεις στο X, όπως από το @FanaticsFerrari, χαρακτήρισαν τη σεζόν του 2025 ως μία από τις πιο απογοητευτικές περιόδους στην πρόσφατη ιστορία της F1, με την έλλειψη ανταγωνιστικότητας της Ferrari να βλάπτει τη συνολική ελκυστικότητα του αθλήματος. Στο Reddit, οι οπαδοί εξέφρασαν ανησυχίες ότι το κύρος της Ferrari μπορεί να μειωθεί αν συνεχιστούν οι κακές επιδόσεις, αν και η ιστορική της κληρονομιά και η παγκόσμια απήχηση της μάρκας εξακολουθούν να διατηρούν τη θέση της.

  • Αντίκτυπος στους Οπαδούς: Οι οπαδοί της Ferrari, γνωστοί ως tifosi, έχουν απογοητευτεί από την έλλειψη προόδου, με την ομάδα να μην έχει κερδίσει πρωτάθλημα κατασκευαστών από το 2008 ή πρωτάθλημα οδηγών από το 2007. Η προσθήκη του Hamilton αναζωπύρωσε τις ελπίδες, αλλά η αποτυχία του να ανταγωνιστεί σταθερά στην κορυφή έχει οδηγήσει σε κριτική ότι η Ferrari δεν παρέχει το αυτοκίνητο που περίμενε.
  • Ανταγωνιστικό Τοπίο: Η κυριαρχία της McLaren και της Red Bull, μαζί με τις περιστασιακές προκλήσεις από τη Mercedes, έχουν αφήσει τη Ferrari να παλεύει για να παραμείνει στην πρώτη τριάδα. Δημοσιεύσεις στο X σημείωσαν ότι η Ferrari έδειξε δυνατότητα για pole positions, αλλά η ασυνεπής απόδοση του αυτοκινήτου και τα λάθη των οδηγών εμπόδισαν την πρόοδο.

Μελλοντικές Προοπτικές

Παρά τις προκλήσεις, η Ferrari παραμένει αισιόδοξη για το υπόλοιπο της σεζόν του 2025 και πέρα από αυτήν. Ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, Benedetto Vigna, τόνισε τη δέσμευση της ομάδας να πολεμήσει μέχρι τον τελευταίο γύρο στο Άμπου Ντάμπι, με αναβαθμίσεις που έχουν προγραμματιστεί για τις επερχόμενες κούρσες. Η ομάδα στοχεύει να βελτιώσει την ισορροπία του αυτοκινήτου και να ενισχύσει την επικοινωνία, όπως τόνισε ο Hamilton. Η πιθανή ένταξη του Newey και οι νέοι κανονισμοί του 2026 προσφέρουν ελπίδα για μια ισχυρότερη Ferrari στο μέλλον, αλλά η τρέχουσα σεζόν απαιτεί άμεσες βελτιώσεις για να διατηρηθεί η αξιοπιστία της ομάδας.