Youmag.gr
Η PepsiCo προχωρά με ηλεκτρικά φορτηγά μεγάλου μεγέθους Η PepsiCo προχωρά με ηλεκτρικά φορτηγά μεγάλου μεγέθους
Η PepsiCo Beverages North America (PBNA) ενίσχυσε τη δέσμευσή της για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα μέσω της επέκτασης του ηλεκτρικού στόλου της, εστιάζοντας... Η PepsiCo προχωρά με ηλεκτρικά φορτηγά μεγάλου μεγέθους

Η PepsiCo Beverages North America (PBNA) ενίσχυσε τη δέσμευσή της για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα μέσω της επέκτασης του ηλεκτρικού στόλου της, εστιάζοντας ιδιαίτερα στα Class 8 Tesla Semi trucks.

Αυτή η πρωτοβουλία, μέρος της στρατηγικής PepsiCo Positive (pep+) για μηδενικές εκπομπές έως το 2040, περιλαμβάνει την ανάπτυξη 50 επιπλέον Tesla Semis και 75 Ford E-Transit vans στην Καλιφόρνια, υποστηριζόμενη από προηγμένες υποδομές φόρτισης και κρατικές επιδοτήσεις.

Επέκταση του Ηλεκτρικού Στόλου

Τον Μάιο του 2024, η PepsiCo ανακοίνωσε την προσθήκη 50 Tesla Semi trucks και 75 Ford E-Transit vans στον στόλο της στην Καλιφόρνια, με έδρα το εργοστάσιο παραγωγής και διανομής 170.000 τετραγωνικών ποδιών στο Φρέσνο. Αυτή η επέκταση ακολουθεί την επιτυχημένη ανάπτυξη 21 Tesla Semis στο Σακραμέντο και 15 στο Μοντέστο το 2022, καθώς και πάνω από 700 ηλεκτρικά οχήματα παράδοσης της Frito-Lay το 2023.

Η εγκατάσταση στο Φρέσνο είναι εξοπλισμένη με οκτώ φορτιστές Tesla 750 kW και δύο Tesla Megapack Battery Energy Storage Systems για την υποστήριξη της φόρτισης βαρέων ηλεκτρικών φορτηγών. Η πρωτοβουλία υποστηρίζεται από επιχορηγήσεις από την California Air Resources Board (CARB), το San Joaquin Valley Air Pollution Control District και την California Energy Commission, συμπεριλαμβανομένων 15,4 εκατομμυρίων δολαρίων για 21 Semis και επιδοτήσεων 40.000 δολαρίων ανά όχημα.

Επιδόσεις των Tesla Semi

Η PepsiCo έχει αναφέρει θετικές εμπειρίες με τα Tesla Semis, υπογραμμίζοντας την αποδοτικότητά τους και την καταλληλότητά τους τόσο για μικρής όσο και για μεγάλης απόστασης διαδρομές:

  • Εμβέλεια και Χωρητικότητα: Τα Semis επιτυγχάνουν εμβέλεια έως 450 μίλια με φορτία έως 81.000 λίβρες, αν και η PepsiCo χρησιμοποιεί κυρίως ελαφρύτερα φορτία (όπως προϊόντα Frito-Lay) για διαδρομές 425 μιλίων και πιο βαριά φορτία ποτών για μικρότερες διαδρομές 100 μιλίων.
  • Αποδοτικότητα Φόρτισης: Με τέσσερις φορτιστές 750 kW στο Σακραμέντο, που παρέχουν συνολικά 3 MW, τα Semis μπορούν να φορτίσουν από 20% σε 80% σε 35-45 λεπτά. Η μέση αποδοτικότητα είναι 1,7 kWh ανά μίλι, με τη δυνατότητα ουδέτερης ενεργειακής κατανάλωσης σε κατηφόρες, όπως το Donner Pass, λόγω της αναγεννητικής πέδησης.
  • Εμπειρία Οδηγών: Οι οδηγοί, όπως η Casey Thijon και ο Eric Bettencourt, έχουν επαινέσει τα Semis για την άνεση, την αθόρυβη λειτουργία και την ευκολία χειρισμού, με το κεντρικό κάθισμα του οδηγού να προσφέρει εξαιρετική ορατότητα.

Η PepsiCo συμμετείχε στο πρόγραμμα Run on Less – Electric Depot του North American Council for Freight Efficiency (NACFE) το 2023, όπου τα Semis κατέδειξαν τη δυνατότητα συνεχούς λειτουργίας σε διαδρομές 250-520 μιλίων, συμπεριλαμβανομένων μακρινών διαδρομών με εναλλαγή οδηγών.

Προκλήσεις

Παρά την πρόοδο, η PepsiCo αντιμετώπισε αρκετές προκλήσεις:

  • Περιορισμένη Διαθεσιμότητα Tesla Semi: Η PepsiCo, η οποία παρήγγειλε 100 Semis το 2017, αντιμετώπισε καθυστερήσεις στην παράδοση λόγω της αργής αύξησης της παραγωγής της Tesla. Μέχρι το 2024, μόνο 32 Semis είχαν παραδοθεί, με την Tesla να σχεδιάζει την παράδοση 50 ακόμα το 2024 και την επέκταση σε άλλους πελάτες το 2026.
  • Υποδομές Φόρτισης: Η εγκατάσταση επαρκούς υποδομής φόρτισης, όπως φορτιστές υψηλής ισχύος και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, απαιτεί σημαντικό χρόνο (1-3 χρόνια) και συντονισμό με επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας. Η PepsiCo συνεργάστηκε με τοπικές επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας για να εξασφαλίσει 3 MW ισχύος στο Σακραμέντο, αλλά η επέκταση σε άλλες περιοχές παραμένει πρόκληση.
  • Κόστος: Τα ηλεκτρικά φορτηγά, με εκτιμώμενο κόστος 350.000 δολαρίων ανά Tesla Semi έναντι 150.000 δολαρίων για τα ντίζελ, απαιτούν σημαντικές αρχικές επενδύσεις, αν και οι επιδοτήσεις και το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος (23% μείωση στο κόστος καυσίμου σε τιμές 0,14 δολάρια/kWh) αντισταθμίζουν μέρος του κόστους.
  • Ανησυχίες Επενδυτών: Η Green Century Capital Management εξέφρασε ανησυχίες για το χρονοδιάγραμμα της PepsiCo, σημειώνοντας ότι οι καθυστερήσεις στην παράδοση των Semis μπορεί να εμποδίσουν τους στόχους μηδενικών εκπομπών.

Εναλλακτικές Λύσεις και Ανταγωνισμός

Ενώ η PepsiCo βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα Tesla Semis, οι ανταγωνιστές της, όπως η UPS, η Walmart Canada, η Sysco και η Schneider National, χρησιμοποιούν τα Freightliner eCascadia trucks της Daimler Truck, τα οποία έχουν μικρότερη εμβέλεια (230 μίλια) αλλά είναι πιο ευρέως διαθέσιμα, με πάνω από 55 στόλους να τα χρησιμοποιούν. Η Schneider, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί σχεδόν 100 eCascadias για τη μεταφορά προϊόντων Frito-Lay της PepsiCo. Επιπλέον, η PepsiCo έχει αναπτύξει ηλεκτρικά οχήματα της Nikola (Tre BEV, εμβέλεια 330 μίλια) και της Einride στο Ηνωμένο Βασίλειο, αν και σε μικρότερη κλίμακα.

Επιπτώσεις και Οφέλη

Η επέκταση του ηλεκτρικού στόλου της PepsiCo έχει σημαντικές επιπτώσεις:

  • Περιβαλλοντική Βιωσιμότητα: Η μετάβαση σε ηλεκτρικά φορτηγά μειώνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, που αντιπροσωπεύουν το 40% των εκπομπών της Καλιφόρνια από τον τομέα των μεταφορών. Οι ηλεκτρικές βαν στην Πόλη του Μεξικού, για παράδειγμα, αναμένεται να μειώσουν 2.800 μετρικούς τόνους CO2 ετησίως.
  • Οικονομικά LGBTQ: Εκπαίδευση και Κοινότητα: Η PepsiCo συνεργάζεται με το Reedley College και το Duncan Polytechnic High School για την εκπαίδευση φοιτητών σε ηλεκτρικά φορτηγά και συντήρηση υποδομών, ενισχύοντας την τοπική οικονομία και την καινοτομία.
  • Οικονομικά Οφέλη: Η χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και το μειωμένο κόστος συντήρησης λόγω λιγότερων κινούμενων μερών στα ηλεκτρικά οχήματα προσφέρουν μακροπρόθεσμη εξοικονόμηση, παρά το υψηλό αρχικό κόστος.
  • Καινοτομία Υποδομών: Η χρήση των Tesla Megapacks και η συνεργασία με επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας θέτει πρότυπο για την κλιμάκωση της υποδομής φόρτισης, με πιθανές εφαρμογές σε μικροδίκτυα και ισορροπία δικτύου.

Μελλοντικές Προοπτικές

Η PepsiCo στοχεύει να επεκτείνει τον ηλεκτρικό της στόλο πέρα από την Καλιφόρνια, με σχέδια για την κεντρική και ανατολική ακτή των ΗΠΑ, αν και η περιορισμένη διαθεσιμότητα των Semis και οι καθυστερήσεις στις υποδομές ενδέχεται να επιβραδύνουν την πρόοδο. Η εταιρεία μαθαίνει από την εμπειρία της στο Σακραμέντο για να σχεδιάσει μελλοντικά αποθήκες, με έμφαση σε πιο γρήγορες αναβαθμίσεις δικτύου και φορητές λύσεις φόρτισης. Η συμμόρφωση με το πρότυπο Advanced Clean Truck της CARB, το οποίο απαιτεί τη σταδιακή μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών έως το 2035, τοποθετεί την PepsiCo ως ηγέτη στη βιώσιμη εφοδιαστική.

Συμπέρασμα

Η δέσμευση της PepsiCo στην ηλεκτροκίνηση του στόλου της, με την προσθήκη 50 Tesla Semis και 75 Ford E-Transit vans στην Καλιφόρνια το 2024, αποτελεί σημαντικό βήμα προς τον στόχο της για μηδενικές εκπομπές έως το 2040. Οι Tesla Semis έχουν αποδειχθεί αποδοτικοί και αξιόπιστοι, με εμβέλεια έως 450 μίλια και σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου, αν και η περιορισμένη διαθεσιμότητα και οι προκλήσεις υποδομής παραμένουν εμπόδια. Υποστηριζόμενη από κρατικές επιδοτήσεις και συνεργασίες με την Tesla και τοπικές επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, η PepsiCo θέτει πρότυπο για την ηλεκτροκίνηση βαρέων οχημάτων, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών και στην προώθηση της καινοτομίας στη βιομηχανία logistics.