Στη λίστα των πλέον αναπτυγμένων χωρών στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση συγκαταλέγεται πλέον η Ελλάδα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έκθεσης των Ηνωμένων Εθνών «e-Government...

Στη λίστα των πλέον αναπτυγμένων χωρών στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση συγκαταλέγεται πλέον η Ελλάδα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έκθεσης των Ηνωμένων Εθνών «e-Government Survey 2024». Συγκεκριμένα, η χώρα μας βρίσκεται στην 35η θέση, θέση διόλου ευκαταφρόνητη, ενώ το 2016 βρισκόταν 43η στη σχετική λίστα.

Η εποχή που οι πολίτες ήταν αναγκασμένοι να στηθούν πίσω από τα κάθε λογής γκισέ ακόμη και για ένα απλό πιστοποιητικό φαίνεται ότι έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Η ψηφιακή εξυπηρέτηση του πολίτη εξαπλώνεται σε ολοένα και περισσότερους τομείς και αυτό είναι ενθαρρυντικό, αν αναλογιστεί κανείς την κατάσταση που επικρατούσε μερικές δεκαετίες πριν.

Τα καλά νέα είναι ότι η χώρα μας κατατάχτηκε σε 8 θέσεις ψηλότερα σε σύγκριση με το 2016. Τα ακόμη πιο καλά νέα αφορούν όμως ορισμένους δείκτες, όπως αυτός της ηλεκτρονικής συμμετοχής ή αλλιώς e-participation, στον οποίο η Ελλάδα «σκαρφαλώνει» 31 θέσεις ψηλότερα.

Άλλωστε, συχνά, οι αρμόδιοι υπουργοί κάνουν λόγο σε δηλώσεις τους για το πόσο σημαντική είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω ψηφιακών εφαρμογών recent news

Τι μετρά ο δείκτης

Ο δείκτης αυτός «μετρά» και αποτυπώνει τη χρήση των υπηρεσιών που προσφέρονται online στους πολίτες από την εκάστοτε κυβέρνηση, τα υπουργεία και τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Παράλληλα, ο ίδιος δείκτης καταγράφει την κατάσταση που επικρατεί στην ηλεκτρονική διαβούλευση, αλλά και τη συμμετοχή στη διαδικασία λήψης αποφάσεων για οποιοδήποτε θέμα.

Όπως επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, η «e-Government Survey» είναι η μόνη που αξιολογεί σε παγκόσμιο επίπεδο την ανάπτυξη που εμφανίζεται στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση σε όλα τα κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών. Αυτό που αποτυπώνει, με άλλα λόγια, η εν λόγω έκθεση είναι η ικανότητα που έχει ο μηχανισμός της Δημόσιας Διοίκησης μιας χώρας να χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να εξυπηρετεί τους πολίτες της.

Η πρόοδος που σημειώνεται σε αυτόν τον τομέα έχει άμεση και σαφή σχέση με την ποιότητα στην εξυπηρέτηση του πολίτη, κάτι που αποτελεί και το ζητούμενο στην εποχή της υψηλής τεχνολογίας.

Exit mobile version