Youmag.gr
Σπόροι Chia, μικροί αλλά πλούσιοι σε θρεπτικά συστατικά! Σπόροι Chia, μικροί αλλά πλούσιοι σε θρεπτικά συστατικά!
Οι σπόροι Chia είναι από τις πιο υγιεινές τροφές στον πλανήτη. Είναι γεμάτοι με θρεπτικά συστατικά σημαντικά για την εύρυθμη λειτουργία του σώματος. Εδώ... Σπόροι Chia, μικροί αλλά πλούσιοι σε θρεπτικά συστατικά!

Οι σπόροι Chia είναι από τις πιο υγιεινές τροφές στον πλανήτη. Είναι γεμάτοι με θρεπτικά συστατικά σημαντικά για την εύρυθμη λειτουργία του σώματος.

Εδώ είναι μερικά από τα οφέλη για την υγεία που προσφέρει ο σπόρος chia:

1. Διαθέτουν μεγάλες ποσότητες θρεπτικών συστατικών, με πολύ λίγες θερμίδες!

Οι σπόροι Chia είναι μικροσκοπικοί μαύροι σπόροι από το φυτό Salvia hispanica, το οποίο σχετίζεται με τη μέντα. Το φυτό ευδοκιμεί κυρίως στη Νότια Αμερική. Οι σπόροι αυτοί ήταν μια σημαντική τροφή για τους Αζτέκους και τους Μάγια, καθώς φημίζονταν για την ικανότητά τους να παρέχουν αειφόρο ενέργεια … στην πραγματικότητα, “chia” είναι η αρχαία λέξη των Μάγια για τη “δύναμη”.

Κατά τα τελευταία χρόνια, η δημοτικότητά τους έχει αυξηθεί καθώς ανακαλύπτονται πολλά από τα θετικά αποτελέσματα που μπορεί να προσφέρουν.

Με το pigogo.gr παίρνεις λεφτά πίσω από τις online αγορές σου στα πιο γνωστά καταστήματα

Οι σπόροι αυτοί είναι γεμάτοι από φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, λιπαρά, ασβέστιο, μαγγάνιο, μαγνήσιο και φώσφορο. Περιέχουν επίσης ένα αξιοπρεπές ποσοστό ψευδαργύρου, βιταμίνης Β3 (νιασίνη), καλίου, βιταμίνης Β1 (θειαμίνη) και βιταμίνης Β2. Ενώ, η ποσότητα θερμίδων είναι περιορισμένη.

2. Οι σπόροι Chia διαθέτουν πολλά αντιοξειδωτικά συστατικά

Ένας άλλος τομέας όπου οι σπόροι chia ξεχωρίζουν είναι στην ποσότητα αντιοξειδωτικών που περιέχουν. Αυτά τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν τα ευαίσθητα λίπη των σπόρων από το να διαλυθούν. Τα αντιοξειδωτικά που λαμβάνονται απευθείας από κάποια τροφή μπορούν να έχουν σημαντικές θετικές επιδράσεις στον οργανισμό. Τα αντιοξειδωτικά συμβάλλουν στη μείωση της παραγωγής των ελευθέρων ριζών, οι οποίες μπορούν να βλάψουν τα μόρια στα κύτταρα και να οδηγήσουν στην γήρανση.

3. Σχεδόν όλοι οι υδατάνθρακες σε αυτά είναι φυτικές ίνες

Το μεγαλύτερο ποσοστό των υδατανθράκων τους είναι ίνες, οι οποίες δεν απορροφώνται από τον οργανισμό. Οι φυτικές ίνες δεν ανεβάζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, ώστε να δημιουργήσουν επιπλέον προβλήματα. Λόγω όλων των ινών που περιέχουν, οι σπόροι Chia μπορεί να απορροφήσουν έως και 10-12 φορές το βάρος τους σε νερό, οπότε και διογκώνονται στο στομάχι. Θεωρητικά, αυτό θα πρέπει να αυξήσει την πληρότητα, την αργή απορρόφηση της τροφής και μπορεί να βοηθήσει στη μείωση λήψης θερμίδων. Οι ίνες επίσης, τροφοδοτούν τα φιλικά βακτήρια στο έντερο, ευνοώντας την καλύτερη λειτουργία του.

Το insurancemarket.gr είναι η μεγαλύτερη και πιο αποτελεσματική πλατφόρμα σύγκρισης ασφαλειών από την Νο1 εταιρεία online διαμεσολάβησης στην Ελλάδα

4. Οι σπόροι Chia διαθέτουν υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη

Οι σπόροι Chia περιέχουν ένα αξιοπρεπές ποσό πρωτεϊνών. Μπορούν επίσης να περιέχουν καλή ισορροπία των βασικών αμινοξέων, έτσι ώστε το σώμα να μπορεί να τα χρησιμοποιήσει στη σύνθεση των πρωτεϊνών. Οι πρωτεΐνες είναι σημαντικές κατά τη διάρκεια μίας δίαιτας. Μια υψηλή πρόσληψη πρωτεϊνών μειώνει την όρεξη, και συνακόλουθα τη λήψη θερμίδων. Οι σπόροι Chia είναι πραγματικά εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών, ειδικά για τους ανθρώπους που τρώνε ελάχιστα ή καθόλου ζωικά προϊόντα.

5. Οι σπόροι Chia μπορούν να βελτιώσουν την απόδοση στην άσκηση

Ο θρύλος λέει ότι οι Αζτέκοι και οι Μάγια χρησιμοποιούσαν σπόρους chia στο καθημερινό τους διαιτολόγιο ώστε να έχουν ενέργεια. Και σήμερα έχει αναφερθεί αυτή τους η ιδιότητα, καθώς η κατανάλωση τους από αθλητές έχει δείξει ότι μπορεί να διατηρήσει τα επίπεδα ενέργειας αυξημένα, αφού διαθέτουν μεγάλες ποσότητες πρωτεϊνών και άλλων θρεπτικών συστατικών. Οι σπόροι Chia μπορεί να βοηθήσουν τους αθλητές να διατηρήσουν το “φορτίο υδατανθράκων” στα αθλήματα αντοχής, ενώ αυξάνεται η πρόσληψη των ουσιών που λαμβάνονται από τη διατροφή.