Youmag.gr
4 Μύθοι για την υγεία που η επιστήμη έχει καταρρίψει 4 Μύθοι για την υγεία που η επιστήμη έχει καταρρίψει
Όλα παχαίνουν! Τα τρόφιμα χωρίς γλουτένη είναι το κλειδί για την αιώνια νεότητα! και άλλους εξίσου γελοίους ισχυρισμούς για την υγεία θα βρείτε κατά... 4 Μύθοι για την υγεία που η επιστήμη έχει καταρρίψει

Όλα παχαίνουν! Τα τρόφιμα χωρίς γλουτένη είναι το κλειδί για την αιώνια νεότητα! και άλλους εξίσου γελοίους ισχυρισμούς για την υγεία θα βρείτε κατά τόνους σε όλο το διαδίκτυο και θα έχει πιστέψει πιθανόν κάποια από αυτά.

Γι’αυτό σήμερα θα ρίξουμε μια ματιά σε μερικούς κοινούς μύθους και θα αποκαλύψουμε την αλήθεια για αυτούς.

Μύθος 1 : Η κατανάλωση λιπαρών τροφών σας παχαίνει

Είναι προφανές ότι το λίπος σας παχαίνει, αλλά αυτό που συχνά φαίνεται προφανές αποδεικνύεται μερικές φορές ότι είναι λάθος. Επειδή το λίπος με την τροφή εισέρχεται στο σώμα μας δεν σημαίνει ότι μένει εκεί. Το να τρώτε λιπαρά τρόφιμα δεν σας κάνει παχείς, αντίθετα το λίπος αποτελεί απαραίτητο μέρος κάθε υγιούς και ισορροπημένης διατροφής.

Η απόκτηση περισσότερου βάρους στη μορφή λίπους είναι αποτέλεσμα μίας ανισορροπίας στην ενεργειακή σας πρόσληψη, γι’αυτό θα κερδίσετε βάρος μόνο εάν παίρνετε περισσότερες θερμίδες από όσες καίτε. Το λίπος είναι μεν μια σημαντική πηγή θερμίδων, αλλά δεν είναι απαραίτητο να το εξαλείψετε εντελώς από τη διατροφή σας.

Το στιγμιαίο ρόφημα Purple Mangosteen μπορεί να λιώσει έως 10kg λίπους σε 2 εβδομάδες.

Το λίπος μπορεί να σας κάνει παχείς, αλλά το ίδιο μπορούν και οι υδατάνθρακες όπως και σε πολύ μικρότερο βαθμό η πρωτεΐνη, σημασία έχει μόνο το αν κάνετε υπερβολική κατανάλωση θερμίδων.

Σίγουρα μερικά είδη λίπους θεωρούνται καλύτερα από κάποια άλλα, π.χ. το λάδι καρύδας και το έλαιο ψαριών σε σχέση με τα κορεσμένα λιπαρά, το οποίο βέβαια αντιπροσωπεύει και μία αντίστοιχη επιβάρυνση στην αύξηση του σωματικού βάρους από αυτά, η οποία όμως θα συμβεί όπως είπαμε μόνο όταν γίνεται υπέρβαση στην κατανάλωση θερμίδων.

Τι σημαίνει στην πραγματικότητα σε μια ετικέτα το «χωρίς λιπαρά»; Μπορεί να πηγαίνετε στο super market και να αγοράζετε τρόφιμα που ισχυρίζονται στην συσκευασία ότι είναι «χωρίς λιπαρά » χωρίς όμως να αναφέρουν αν αυτό σημαίνει τα κορεσμένα λιπαρά ή οποιαδήποτε λιπάρα. Θα πρέπει να προσέξετε γιατί συχνά στην πραγματικότητα τα «χωρίς λιπαρά» προϊόντα περιέχουν λίπος και αρκετή ζάχαρη και αυτό συμβαίνει γιατί πρέπει να καταλάβετε πως όταν κάτι αφαιρείτε από ένα τρόφιμο κάτι άλλο πρέπει να γεμίσει το κενό.

Μειώστε την χοληστερίνη σε 60 ημέρες με φυσικό τρόπο

Μύθος 2 : Τρώγοντας υδατάνθρακες μπορείτε να παχύνετε

Εάν η κατανάλωση λίπους δεν σας παχύνει κατά ανάγκη τότε ίσως οι υδατάνθρακες μπορούν; Οι υδατάνθρακες είναι οι πρώτοι που θα κοπούν από μία διατροφική δίαιτα η οποία θα έχει στόχο την πολύ γρήγορη απώλεια λίπους και όμως θα δούμε πως μία υγιής ποσότητα υδατανθράκων δεν προκαλεί πραγματικά κανένα πρόβλημα.

Παρ’ότι είναι πολύ δημοφιλές να κατηγορούνται οι υδατάνθρακες ως αιτία της παχυσαρκίας οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν πως λειτουργεί η λιπογένεση η οποία μετατρέπει τα σάκχαρα σε λίπος και η οποία τείνει τελικά να είναι αναποτελεσματική στο ανθρώπινο σώμα λόγω κακής διατροφής και έλλειψης καύσεων, γιατί οι υδατάνθρακες για να γίνουν λίπος θα πρέπει να υπάρχει συνδυασμός μιας φτωχής διατροφής με έλλειψη άσκησης.

Είναι καλό να περιορίσετε τον αριθμό των υδατανθράκων που προσλαμβάνονται με τη μορφή της ζάχαρης επειδή η ζάχαρη είναι χαμηλή σε θρεπτική αξία και έχει υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες. Ωστόσο εάν εξαλείψετε εντελώς τους υδατάνθρακες από την διατροφή σας θα πρέπει να καταργήσετε υγιεινές τροφές όπως το ψωμί ολικής αλέσεως και τα ζυμαρικά σίτου.

Μύθος 3 : Τα τρόφιμα χωρίς γλουτένη είναι υγιέστερα.

Μπορείτε να επωφεληθείτε όντως αν το φαγητό σας δεν περιέχει γλουτένη ή αυτό εξαρτάται από το τι συγκεκριμένα χρειάζεται το σώμα σας; Ακριβώς επειδή μερικοί άνθρωποι δεν πρέπει να τρώνε γλουτένη δεν σημαίνει ότι κάτι τέτοιο θα έχει αποτέλεσμα και για σας. Αν έχετε ευαισθησία στη γλουτένη τότε η γλουτένη είναι πρόβλημα για εσάς, διαφορετικά το σώμα σας είναι από κατασκευής του σε θέση να μπορεί να επεξεργάζεται τη γλουτένη.

Η απουσία γλουτένης σε ένα τρόφιμο δεν το καθιστά αυτομάτως πιο υγιεινό, για παράδειγμα πολλά ψωμιά χωρίς γλουτένη γίνονται με αποφλοιωμένα άμυλα πράγμα το οποίο τα κάνει λιγότερο υγιεινά.

Τα χωρίς γλουτένη τρόφιμα είναι μόνο πιο υγιεινά για σας εάν είστε αλλεργικοί στη γλουτένη αλλιώς αν η διατροφή σας αποφεύγει την γλουτένη τότε περιορίζετε και την πρόσληψη φυτικών ινών, βιταμινών και ανόργανων συστατικών, αφού υπάρχει ποικιλία τροφίμων που περιέχουν γλουτένη και όμως είναι πλούσια σε δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως τα τρόφιμα που περιέχουν σιτάρι, σίκαλη ή κριθάρι και τα τρόφιμα αυτά αποτελούν βασικό μέρος μιας υγιεινής διατροφής.

Μύθος 4 : Η επικεντρωμένη άσκηση σας βοηθάει να κάψετε το λίπος σε συγκεκριμένες περιοχές

Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η εστίαση της άσκησης σε ορισμένες ομάδες μυών και μέρη του σώματος μπορεί να βοηθήσει στην καύση του λίπους στις περιοχές αυτές. Κατά κάποιο τρόπο αυτό φαίνεται λογικό σκεφτόμενοι πως η επικέντρωση των προσπαθειών σας σε συγκεκριμένες περιοχές του σώματός σας θα βοηθήσει να διαταραχθεί η περιεκτικότητα σε λίπος, δυστυχώς όμως η απώλεια λίπους δεν λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο.

Πολύ ίσως αγοράσατε κάποιο καλοκαίρι ένα μηχάνημα κοιλιακών από αγγελίες για να προλάβετε να κάψετε το περιττό λίπος στην κοιλιά σας πριν βγείτε στην παραλία, όμως με το να κάνετε sit – ups ή κάποιο άλλο είδος στοχευμένης άσκησης θα ενισχύσετε τους κοιλιακούς μυς σας αλλά δεν θα κάψετε το λίπος ειδικά στην περιοχή αυτή ώστε οι μύες που δουλέψατε με κόπο να φανούν.

Το λίπος καίγεται ή χάνεται σε όλο το σώμα με πιο διαμοιρασμένο τρόπο και αυτό επιτυγχάνεται κυρίως μέσω αερόβιας άσκησης, γενικότερα όμως ο τρόπος που κερδίζεται ή χάνεται το λίπος έχει να κάνει περισσότερο με το σώμα του κάθε ατόμου από ό, τι με το είδος της αερόβιας.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να κάνετε επικεντρωμένες ασκήσεις, όπως οποιαδήποτε υγιεινή διατροφή πρέπει να έχει ποικιλία τροφών, έτσι βοηθάει καλύτερα το να έχετε και ποικιλία στις ασκήσεις σας. Για καλύτερη φυσική κατάσταση και αισθητική θα πρέπει να έχετε μια ισορροπία μεταξύ των διαφόρων ασκήσεων που γυμνάζουν διαφορετικά σημεία σε όλο το σώμα σας.