Youmag.gr
Η ιστορία των παιχνιδιών στρατηγικής Η ιστορία των παιχνιδιών στρατηγικής
Τα παιχνίδια στρατηγικής ανήκουν στην κατηγορία των video games που απαιτούν σκέψη, καλή ανάλυση και δεξιότητα στην λήψη των αποφάσεων, σε αντίθεση με τα παιχνίδια δράσης... Η ιστορία των παιχνιδιών στρατηγικής

Τα παιχνίδια στρατηγικής ανήκουν στην κατηγορία των video games που απαιτούν σκέψη, καλή ανάλυση και δεξιότητα στην λήψη των αποφάσεων, σε αντίθεση με τα παιχνίδια δράσης και περιπέτειας που συνήθως απαιτούν γρήγορα αντανακλαστικά και ταχύτητα στο πάτημα των κουμπιών. Λίγο πολύ αυτό όλοι το ξέρουμε όμως έχετε ποτέ αναρωτηθεί για την ιστορία τους;

Το πρώτο μεγάλο παιχνίδι στρατηγικής ήταν το Hammurabi(ή Kingdom) όπου έκανε μεγάλο μπαμ την δεκαετία του 1970. Ο στόχος του παιχνιδιού ήταν να πάρετε την θέση του φεουδάρχη και να σχεδιάσετε τις οικονομικές και αγροτικές στρατηγικές που θα διασφάλιζαν την επιβίωση του βασιλείου σας. Η επιτυχία σας μετριόταν από το ποσοστό αύξησης του πληθυσμού και των τροφίμων, όπως και από την εξάλειψη των εξωτερικών απειλών και την ασφάλεια του βασιλείου σας.

Παιχνίδια στρατηγικής σε δύο βασικές κατηγορίες

Στις μέρες μας, τα παιχνίδια στρατηγικής χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες: Turn-Based (πχ Total War) και Real-time strategy (RTS) (πχ Starcraft 2). Το Hammurabi ήταν turn-based παιχνίδι στρατηγικής όπου οι παίχτες σε κάθε γύρο έκαναν μια κίνηση. Αντίθετα στα RTS, όλοι οι παίχτες κάνουν «κινήσεις» την ίδια στιγμή. Καθ” όλη την δεκαετία του εβδομήντα και του ογδόντα κυριαρχούσαν τα turn-based παιχνίδια στρατηγικής και ιδιαίτερα τα πολεμικά ή παρόμοια αυτών.

E-Gadgets – ένα από τα πρώτα ηλεκτρονικά καταστήματα δώρων και gadgets.

Το 1986, οι εξελιγμένες σκηνές δράσης και ο προσανατολισμός στους χαρακτήρες που είδαμε στο Defender of the Crown (Cinemaware) έφεραν τα παιχνίδια στρατηγικής σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο. Το DOTC ήταν η αρχή για άλλα παρόμοια παιχνίδια όπως το αρκετά δημοφιλές Pirates (Microprose) που κυκλοφόρησε το 1988.

Με την παρουσίαση του Populous (Bullfrog) το 1989, τα παιχνίδια στρατηγικής προχώρησαν ακόμα ένα βήμα παραπέρα. Το Populous ήταν το πρώτο παιχνίδι που επέτρεπε συνεχές κινήσεις καθώς δεν υπήρχαν παύσεις μεταξύ των γύρων. Ακόμα επέτρεπε στους παίχτες να πάρουν τον ρόλο θεών, που τους έδιναν μεγάλη δύναμη και την δυνατότητα να ελέγχουν τα αντίπαλα έθνη.

Age of Empire, Age of Mythology και Starcraft

Στην δεκαετία του ενενήντα και στις αρχές του 2000, τα παιχνίδια όπως Age of Empire, Age of Mythology και Starcraft που ανήκουν στην κατηγορία των RTS βρίσκονταν στο απόγειο τους. Μάλιστα το Starcraft που κυκλοφόρησε το 1998 ήταν από τα πρώτα παιχνίδια στρατηγικής που σύστησαν τα eSports (ηλεκτρονικά Σπορ). Από τα μέσα του 2000 και μετά ιδιαίτερη άνθηση παρουσιάζουν παιχνίδια στρατηγικής για Browser, όπως το Φυλετικές Μάχες, στα οποία πλέον οι gamers απαλλάσσονται από το να κατεβάσουν και να εγκαταστήσουν στον υπολογιστή τους το κάθε παιχνίδι.

Τα περισσότερα δημοφιλή παιχνίδια στρατηγικής στις μέρες μας ακολουθούν το καλούπι του Populous αλλά είναι σημαντικά βελτιωμένα από άποψη γραφικών και ηχητικών εφέ. Το μέλλον, όπως όλα δείχνουν ανήκει στα RTS με το Starcraft 2 και την κοινότητα του να παίζουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του είδους.